FrodeS Startet 25.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 25.Juli.2010 Jeg har en Sandvik 25AC fra 1975 og mistenker at det vinduspusserbladene som sitter der nå har vært med siden den gang, alternativt om de har vært byttet en gang underveis, før jeg kjøpte båten for 12 år siden. Har dere noen idé om hvor jeg kan få tak i slike vinduspusserblader? Selve bladet er 28cm langt, men det som gjør det noe spesielt er innfestingen, der sier bilder mer enn 1000 ord. Som dere ser av bildene så er det en smule manko på gummi på disse "bladene". :) Båten min har vært ute i røff sjø i saltvann før, men det som pusserne trenges til i dag er å holde vinduene noenlunde rene for regnvann hvis det skulle komme et uvær overraskende på oss her på Hurdalssjøen og vi må fort tilbake til hjemmehavnen i Merra. De duger desverre ikke til det heller i den tilstanden de er i p.t. :) Hilsen, FrodeS Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 25.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2010 Det finner du på Biltema http://biltema.no/no/Bat/12-V/Vindusvisker/Viskerblad-rustfritt/ Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
FrodeS Svart 25.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2010 (redigert) Genialt. Takk Polarn. Da mistenker jeg nok at vinduspusserarmer og -blader er noe nyere enn båten selv.. :) Ut og kjøpe nye i morgen da, huske på å ta med et par ekstra når de først koster så mye som kr 29,90.. ;) Takk igjen, FrodeS Redigert 25.Juli.2010 av FrodeS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 25.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2010 (redigert) Ikke for å klage, men de vinduspusserenesom du viser til er noe lealaust som, iallefall på min båt, fungerer serdeles dårlig i regnvær/sjøsprøyt . Jeg kjøpte vanlige viskerblader til bil - 11/12 tommer eller den lengden som måtte passe. Da får du fjærbelastede viskerblader som er suverene i forhold til disse båtviskerbladene. Aberet er at de er ikke rustfrie. Jeg bruker samme pusserbladene for tredje sesong nå og fortsatt holder de rutene rene. Hvert blad koster ca en femtilapp og det skal jeg klare hvert tredje?-fjerde?-femte? år. Finnes større utgifter til båten enn viskerbladene P.S kan hende at den originale viskerarmen blir litt smal i forhold til det som skal være på bil-pusserbladet, men med litt tape rundt viskerarmen så passer fungerer det helt flott. Redigert 25.Juli.2010 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 25.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2010 Har alltid kjøpt viskerblad til båt på bensinstasjon (ikke blad da, det var før i tida - men hele viskere). Dette fordi jeg "alltid" har hatt noen ukurante lengder som jeg ikke finner i båtsjappene. Har aldri sett at de har rustet. Antar viskere for bil også må ha en viss holdbarhet mot rust ift. veisalting om vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
FrodeS Svart 27.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2010 En kjapp liten oppdatering fra min side. Det viser seg at Biltema nok er ganske så klar over situasjonen.. Når jeg møtte opp på min lokale sjappe på Skjetten så fant jeg ikke bladene, selv om det stod at de skulle ha 10 av de på lager. Jeg stod nå der og så nok litt "lost" ut når det kom en som jobbet der bort til meg og spurte om det var noe han kunne hjelpe med.. "Åh, de gamle der ja.. De faser vi ut nå.." kunne han opplyse om. Han anbefalte meg de som skal ta over for de gamle jeg hadde, men det fordret at jeg byttet armene også. Totalt ville det komme på ca. 155,- og siden jeg ikke opplever så fryktelig mye sjøsprøyt i kombinasjon med kraftig regnvær på mine turer på Hurdalssjøen så bestemte jeg meg for å kjøpe dette for å prøve. Jeg byttet alt sammen og tok en tur utpå i det koselige været vi hadde i går her på Romerike og det viser seg at de i allefall holder piskende regn unna på en tilfredsstillende måte. Prøvde å finne meg noen bølger jeg kunne gå mot for å få litt "sjøsprøyt", men det får vente til en senere anledning. :) De nye pusserne og armene fra Biltema har en litt bedre festemekanisme samt at de har mer gummi på bladene enn tidligere. Festemekanismen er litt "slarkete" når den ikke ligger an mot vinduet, men det ser i allefall ut til å være bedre enn de gamle produktene, noe som ikke var så veldig vanskelig å få til. :) Hilsen fra Hurdalssjøen, FrodeS -- Postet fra PC'en med mobilt bredbånd fra Hello -- -- GSM basert bredbånd fungerer forøvrig bare i -- -- hjemmehavnen, utpå sjøen må jeg bruke ICE.net -- Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.