ut mot havet Startet 25.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 25.Juli.2010 Er for tida på jakt etter ( ny ) brukt båt, i den samanheng kjem eg av og til over annonser med båter som har BMW motor, enkelte fråråder meg å kjøpe båt med BMW diesel, har vert mykje tull med dei vist nok. Er det nokon på forumet som har erfaring med desse motorene? korleis er deletilgang? eg tenker i første rekke på dei mindre motorene. Sitér dette innlegget Link to post
Onsing Svart 25.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2010 (redigert) Hei De mindre BMW-motorene er bygd opp av opprinnelige industrimotorer fra Hatz. Solide og gode motorer som går fint. Deler får du her: Solbergs motor Limited BMW Marine Services Båtstangveien 22 3230 Sandefjord 33 45 83 97 Redigert 25.Juli.2010 av Onsing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 25.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2010 takk for svar. Har berre høyrt at ein del motorer har eit frynsete rykte, men det er mulig det var dei større motorene med aggregat. Eg treng altså ikkje vere redd for å kjøpe ei snekke med BMW, greit å vite kva erfaringer andre har. Sitér dette innlegget Link to post
Onsing Svart 25.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2010 Etter det jeg vet gjaldt det dårlige ryktet en 6-sylindret motor. Det var problemer med kjøling, men dette skal også være rettet opp på de fleste gjeldene motorer. Min bror hadde BMW med 45hk og 3 sylindere i sin Hanto, gikk veldig bra uten noe som helst problemer. Jeg ville sett etter en med ferskvannskjøling. Sitér dette innlegget Link to post
Polar 27 Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Har en BMW 636 i min Polar.Fungerer perfekt, untatt at jeg sliter litt med kjøling. Har ikke gjort de store undersøkelser enda. Noen som har tips? Sitér dette innlegget Link to post
snod Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Sjekk om du har sekundær oljekjøler installert. Skal være plassert på siste rørstykket før eksosbendet. Ellers er vel systemrens på ferskvann og sjøvannsiden være et tips. Sitér dette innlegget Link to post
Polar 27 Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 Har extern oljekjøler plassert som nevnt.Har fått flere tips ang. systemrens og skal prøve det. Ikke noe stort problem, men er nå greit at alt er som det skal være. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.