Jump to content

Hva skal man gjøre om båten tar inn vann raskt?

Bitteliten

Recommended Posts

steng sjøvannsvenntil og ta av kjølevanns slangen og la motoren lense båten.

Det er også min plan som jeg forsøker å isolere og dyrke - og kanskje klarer jeg å gjennomføre om om uhellet er ute. Lite som lenser så mye som en motor eller to på litt turtall.

Så har jeg (i tillegg til den stasjonære) anskaffet bærbar VHF i år.

Har faktisk landsatt en båt engang. Oppdaget den oppførte seg merkelig,Åpnet motorluka og så vann oppetter motoren. Satte kurs mot en strand et stykke borte, og satte båt med forsiktighet på land. Startet skjekk,og fant raskt ut at gjennomføring til septik var problem.

1 1/2" hull i bunnen.

Fikk smidd plugg av et egnet tre og lenset båt. Eineste skade var Dynamo tok kveld. og Starter måtte reingjøres,noe vått treverk og tekstiler+ et vettskremt fruetimmer som ikke ville på båttur meir.

Redigert av nives (see edit history)

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

Jeg har en 20 fots klinket tresjark fra -58. Har liggende trebiter i forskjellige størrelser, kniv, hammer og spiker i båten. Da har man mulighet til å spikke til ei kile, eller andre ting som man kan kile inn i evt sprekker. Har også alltid et par greastuber liggende i båten. Motoren (10 hk Sabb Diesel) tåler fint å gå i vann til senter svinghjul, så er ikke redd for at den skal stoppe med det første. Har ei elektrisk lensepumpe med nivåbryter og manuell overstyring, og ei manuell dobbeltvirkende håndpumpe, av den gode gamle effektive sorten. Har også alltid med meg ei gummijolle på slep, og redningsvester til alle om bord, så tror jeg skal klare meg i tilfelle rottefelle :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...