Wavesearcher Startet 26.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2010 Vurderer å beholde det som ikke er råttent, er bare til en 6 hester så regner med at det vil holde, men er litt usikker Noen som har noen meninger? Grunnen til at resten er ødelagt er genoatau i propellen i liten kuling.... Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 26.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 Det er jo ikke bare råttent men også i behov for litt sveising. Ville spandert litt sveis og ny finer, alternativt ville jeg sørge for å sikre motor med tau..... Sitér dette innlegget Link to post
Wavesearcher Svart 26.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 har nye aluprofiler, er treet jeg er i tvil om... Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 26.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 Har sett værre treverk, men når du først har den av kan du jo like greit bytte den. Du kan lime f.eks to x-finerplater sammen eller så mange du trenger for å få den tykkelsen du trenger. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Wavesearcher Svart 26.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 båten er totalvrak, tror ikke jeg bruker tid på det om jeg ikke må :) Halve tykkelsen er jo drøyt men, den virker veldig overdimensjonert... Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 26.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 Skjønner ikke helt hva du lurer på jeg. Den plata pleier jo å sitte i båten ikke motoren. Er båten vraket så er vel saken grei? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Wavesearcher Svart 26.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 Om jeg skal bytte alt som er ødelagt med nytt er båten totalvrak... er en seilbåt. Var litt uklar der Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 26.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 Du kan jo ringe en av de synske som annonserer i avisa som ligger under braketten for å høre om den holder? Noen byggvareforretninger selger halve plater eller enda mindre stykker. Maxbo har noen oljede kryssfinerplater beregnet for forskaling som kanskje kan brukes? (tror de blir vanskelige å laminere) Uten beslag vil jeg tippe at du trenger et sted mellom 25 og 36 mm for å få nok styrke i plata. Med et beslag av typen som sitter på gummibåthekker trenger du sikkert ikke mer en 12-18 mm plate. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Wavesearcher Svart 26.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 dette er de jeg tenkte å bruke, regner med at det holder til en 6hk? Sitér dette innlegget Link to post
Wavesearcher Svart 27.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2010 Da har jeg motor igjen Ikke pent men sterkere enn originalen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.