Jump to content

Mercury 402 1978mod. ombygging fra manuell til elektrisk starter


KnutStian

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har kjøpt en Nordkapp 17 med en 1978mod mercury 402.

Startsnora ryker/slites utrolig fort. kan ikke se noe feil på "kransen" og jeg har prøvd alle slag snorer, unntatt wire.

Dette pga snora ikke dro seg inn igjen ved en annledning, og da klipte den seg selv pga svinghjulet. så jeg har ikke turt og prøve wire. Da skaden ville vært mer enn en snor som blei ødelagt.

 

Jeg kom over en starter på Ebay som jeg har kjøpt, men jeg får ikke tak i startkrans til den.

Noen som har noen tips? jeg føler jeg har sett overalt. Men er ny her så kanskje noen med litt erfaring her og med båt har noen sider eller noen peiling på hvem som kan ha dette?

Det er som sagt startsnor på den nå, så jeg har mangler "tenner" på kransen sånn den står nå.

 

Mvh Knut Stian

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Her er et svinghjul til en Mercury 402 78 modell,med tannkrans!

 

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mercury-Flywheel-4764A15-1975-1979-40-HP-402-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem336494b527QQitemZ220730799399QQptZBoatQ5fPartsQ5fAccessoriesQ5fGear

 

Lykke til,eg har gjort samme jobben på min 402 med svinghjul kjøpt fra Ebay og er godt fornøyd!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...