Jump to content

Nytt bord i båten

sofa

Recommended Posts

Hei

Hær må det være meget stor trolldom som hersker :giggle: Igår kveld når jeg prøvde og legge ved bildet ble det bare et rødt kryss :blush:

Jeg har faktisk brukt selje. Kjerneveden er den røde, og det lyse er ytterved.

Natingen er tec7 og behandlingen er 3 strøk med benarolje uvr, og et toppstrøk med blank benarolje. Eneste som jeg ikke liker med benar er den lange tørketiden.

En stygg bivirkning med å drive med slike prosjekt er alle ideene som popprer frem, så vi får se hva fremtiden bringer :saint:

PS. takk for tilbakemeldinger.

Redigert av sofa (see edit history)

Hei

Jeg brukte benarolje på et furu bord for mange år siden og det herdet til en blank lakk lignende overflate og det har vært veldig holdbart,hvis vi ser bort fra at ongene har brukt bordet som testfelt for holdbarheten til diverse leker :lol:

Har hat lyst til å prøve selje som dørk, men den er jo ikke særlig trykk sterk så jeg lurer på om det kan være en ide å overflatebehandle den med epoksy ?? . Men da må jeg vel bruke en uv lakk over som ikke er glatt, Noen forslag.

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...