sofa Startet 26.Juli.2010 Del på Facebook Startet 26.Juli.2010 :Siden sommeren har vært så jævlig i nordland så har ikke sjøen fristet noe særlig Så da har jeg brukt tiden på å lage meg nytt bord til båtet Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 26.Juli.2010 Del på Facebook Svart 26.Juli.2010 Det må være noe "galt med feilen" .... bordet ditt er bare ett rødt kryss Sitér dette innlegget Link to post
milo Svart 26.Juli.2010 Del på Facebook Svart 26.Juli.2010 Ett fint stykke arbeide. Hvilket treverk har du brukt? og hva har du natet med? olje eller lakk? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 26.Juli.2010 Del på Facebook Svart 26.Juli.2010 Kjempestilig. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Med vind Svart 27.Juli.2010 Del på Facebook Svart 27.Juli.2010 Missunnelig så det kjennes ! Sitér dette innlegget Link to post
sofa Svart 27.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2010 (redigert) Hei Hær må det være meget stor trolldom som hersker Igår kveld når jeg prøvde og legge ved bildet ble det bare et rødt kryss Jeg har faktisk brukt selje. Kjerneveden er den røde, og det lyse er ytterved. Natingen er tec7 og behandlingen er 3 strøk med benarolje uvr, og et toppstrøk med blank benarolje. Eneste som jeg ikke liker med benar er den lange tørketiden. En stygg bivirkning med å drive med slike prosjekt er alle ideene som popprer frem, så vi får se hva fremtiden bringer PS. takk for tilbakemeldinger. Redigert 27.Juli.2010 av sofa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 27.Juli.2010 Del på Facebook Svart 27.Juli.2010 Jeg har pleid å lakke mine bor med 3 stjerner gulvlakk. Brukte Benar på et bord en gang, men det ble slipt vekk etter kort tid da det ble "seigt" i varmt vær. Gulvlakk blir ikke seig. Jeg fikk en anbefaling på å bruke tokomponent lakk for best resultat, men husker ikke hvilken. Interessant materialvalg. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
sofa Svart 27.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2010 Hei Jeg brukte benarolje på et furu bord for mange år siden og det herdet til en blank lakk lignende overflate og det har vært veldig holdbart,hvis vi ser bort fra at ongene har brukt bordet som testfelt for holdbarheten til diverse leker Har hat lyst til å prøve selje som dørk, men den er jo ikke særlig trykk sterk så jeg lurer på om det kan være en ide å overflatebehandle den med epoksy ?? . Men da må jeg vel bruke en uv lakk over som ikke er glatt, Noen forslag. Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 27.Juli.2010 Del på Facebook Svart 27.Juli.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
sofa Svart 7.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2010 Hei Jeg lurer på hva pokker det feiler benaroljen, det er nå 3 uker siden bordet fikk siste strøk og den er ikke herdet Bordet har stått både luftig og varmt og fluene har benyttet anledningen til å speile seg,det er bare å pusse ned men nå blir det lakk Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 Det feiler den nok ingenting. Den er rett og slett bare seig. Jeg antar det har med å gjøre at den bl a er beregnet på tredekk som har varierende størrelse i løpet av sesongen. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Morgan81 Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 Det der ble veldig flott! Er dette noe en som mangler finsnekkergenet klarer..? Hvor lang tid brukte du? Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 (redigert) Lakkerte teak ytterdøren vår for noen år siden med Benar. Lakken er enda myk. Redigert 9.August.2010 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sofa Svart 9.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2010 Hei Jeg brukte nokk en ca 25 timer med tegning og beregning av størrelsen på kompass rosa. Hvis jeg skulle lage et identisk bord tror jeg at jeg skulle klare det på ca 10 timer, da jeg har alle malene ferdig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.