Jump to content

Volvogear MS3 Hard sjalting

Christensen

Recommended Posts

Hei! I vår Skarpnes 30 sitter det en TMD50 med Ms3 gear, ved inn og utkobling føler jeg at gearet kobler veldig hardt, er dette vanlig og i såfall ikke, er det noe man kan gjøre noe med??? Tomgangen ligger på ca 700 o/min, kanskje dette er noe høyt?? ser i manualen at den bør ligge en liten bit over 500.

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Kan jo være en mekanisk feil også, men såppass peiling på de gearene har jeg ikke. Men alltids greit med et oljebytte. Jeg bytter kanskje litt for ofte og sammen med motoren så er det gjort. Er det 1,92:1 gearet du har? Vet det kan være noe med det sjalte greiene. REM her inne mener jeg å huske har peil på det.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Gearet ditt er enkelt å ta ut, så det kunne vært greit med en service på det. Synes det er rensligere å ta gearet ut ennå tappe oljen i båten. På min har jeg liksom ikke annen mulighet enn å slippe oljen i kjølen da det blir for trangt å få noen oljebeholder under. Kanskje enklere med din? Gearet veier omkring 40 kg og er bare å skru rett av.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...