Christensen Startet 26.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2010 Hei! I vår Skarpnes 30 sitter det en TMD50 med Ms3 gear, ved inn og utkobling føler jeg at gearet kobler veldig hardt, er dette vanlig og i såfall ikke, er det noe man kan gjøre noe med??? Tomgangen ligger på ca 700 o/min, kanskje dette er noe høyt?? ser i manualen at den bør ligge en liten bit over 500. Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Polarn Svart 26.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 Min ligger på 650 omd med samme gear og gearer mykt. Har du sjekket oljen? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Christensen Svart 26.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 Nivået er riktig, men den kan jo være gammel eller av feil kvalitet?? Hvilken olje bruker du? Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Polarn Svart 26.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 Samme som motoren står det i manualen min. I mitt tilfelle så er det Biltemas turbodieseloljen. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Christensen Svart 26.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 Da skal jeg sjekke opp, har ikke manual på gearet, kobler veldig hardt!! rister i båten når jeg sjalter! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Polarn Svart 26.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 Kan jo være en mekanisk feil også, men såppass peiling på de gearene har jeg ikke. Men alltids greit med et oljebytte. Jeg bytter kanskje litt for ofte og sammen med motoren så er det gjort. Er det 1,92:1 gearet du har? Vet det kan være noe med det sjalte greiene. REM her inne mener jeg å huske har peil på det. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Christensen Svart 26.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 Får ta en titt på det til høsten, ferien er over og jeg har reist hjemmefra og på jobb igjen, blir borte det meste av tiden fram til November så det blir vel ikke så mange turene til i år tenker jeg. Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Polarn Svart 26.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 Gearet ditt er enkelt å ta ut, så det kunne vært greit med en service på det. Synes det er rensligere å ta gearet ut ennå tappe oljen i båten. På min har jeg liksom ikke annen mulighet enn å slippe oljen i kjølen da det blir for trangt å få noen oljebeholder under. Kanskje enklere med din? Gearet veier omkring 40 kg og er bare å skru rett av. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Christensen Svart 26.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 Da napper jeg det ut når den er trygt plassert på land, greit å få tatt en service på det, da får jeg jo sjekka boltene i dempeplata samtidig! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.