fanaholmen Startet 27.Juli.2010 Del på Facebook Startet 27.Juli.2010 Jeg leste tilfeldigvis i en av de siste bøkene til båtførerprøven. Der står det at flaggreglene for båt er de samme som på land og at flagget skal ned kl 21. Men det gjelder vel ikke dersom båten er underveis eller tar jeg feil? Sitér dette innlegget Link to post
bjornas Svart 27.Juli.2010 Del på Facebook Svart 27.Juli.2010 Her venter jeg spent på svar. Mitt innspill er at det er forskjell mellom marinefartøyer (som alltid har flagget oppe under gange) og sivile fartøyer (som må fire flagget kl 2100). Sitér dette innlegget SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
Volvomekanikeren Svart 27.Juli.2010 Del på Facebook Svart 27.Juli.2010 Jeg har alltıd flagget oppe saa lenge jeg er ombord, eller under ganger. Fırer flagger ned dersom jeg ıkke er ombord, tar det saa oppıgjen naar jeg kommer ombord, selvom klokken er over 21:00 Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
spjærøy26 Svart 27.Juli.2010 Del på Facebook Svart 27.Juli.2010 http://www.flaggregler.no/flaggregler_norge.html "Flagget har alltid vært viktig på sjøen, og derfor har sjømenn og seilere i Norge stor respekt for flagget. På sjøen kan man vente med å ta ned flagget etter solnedgang til man kommer til havn eller ankrer opp. Politibåter og andre båter som seiler med orlogsflagget skal flagge døgnet rundt så lenge båten er under utfart. Medlemmer av Kongelig Norsk Seilforening har også lov til å bruke splittflagget med kongelig norsk emblem i midten når de er til sjøs. Man er ikke pliktig å flagge når man befinner seg i innenlandsk farvann. Når man er i utenlandsk farvann skal man bruke eget nasjonalflagg, samt flagget til det landet man besøker. Det er også vanlig å hilse ved å heise flagget til topps når man ankommer og forlater en havn. For øvrig gjelder de samme flaggregler som for på land." Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 27.Juli.2010 Del på Facebook Svart 27.Juli.2010 Jeg har alltıd flagget oppe saa lenge jeg er ombord, eller under ganger. Fırer flagger ned dersom jeg ıkke er ombord, tar det saa oppıgjen naar jeg kommer ombord, selvom klokken er over 21:00 Uff da, skjerp deg sjømann 22, i havn er det senest kl 2100 - det har noe med respekten for flagget å gjøre. Det heter seg vel at man kan føre flagg så lenge mann er under fart,mener meg å ha hørt at det har vært slik at man skal føre flagg inn til en fremmed havn - dette for å vise sin nasjonalitet, og derfra har det vel blitt at man kan føre så lenge man er under fart. Vær også oppmerksom på at det i mange land er forskjellige regler som gjelder, og at det da er disse som gjelder. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Volvomekanikeren Svart 27.Juli.2010 Del på Facebook Svart 27.Juli.2010 Da har jeg lert noe ıdag ogsaa Flott (Engelsk tastatur) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Avsluttet_1 Svart 27.Juli.2010 Del på Facebook Svart 27.Juli.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 28.Juli.2010 Del på Facebook Svart 28.Juli.2010 For privatpersoner er flaggreglene veiledende. Du behøver ikke frykte flaggpolitiet dersom du glemmer å heise eller fire flagget til rett tid. Men du burde kanskje ikke gjøre som noen i båthavna, reise hjem med flagget hengende oppe til neste weekend. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
2nd Trikker'n Svart 28.Juli.2010 Del på Facebook Svart 28.Juli.2010 For privatpersoner er flaggreglene veiledende. Kjenner ikke mange i KNS, gjør du vel? Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 31.Juli.2010 Del på Facebook Svart 31.Juli.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.