whiteshark Startet 27.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2010 Motoren begynner å ruse seg rundt 4000 rpm. Men slipper jeg av gassen og kjører rolig så virker den som den skal. Men gir jeg gass igjen så begynner den å ruse. Noen som har noen ide på hva det kan være ? På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
danse Svart 27.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2010 Motoren begynner å ruse seg rundt 4000 rpm. Men slipper jeg av gassen og kjører rolig så virker den som den skal. Men gir jeg gass igjen så begynner den å ruse. Noen som har noen ide på hva det kan være ? På forhånd takk det er nok gumminavet i propellen din som er gåent.. Kjøp ny Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 27.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2010 Helt sikkert slitt gummiboss i propell ja Lønner seg sjelden å reparere. Bare å kjøpe ny propell så fort som mulig. Hvis den ikke er riktig i dag kan det lønne seg å få til det nå. Hvilket turtall oppnådde du på maks før dette skjedde? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
whiteshark Svart 28.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Helt sikkert slitt gummiboss i propell ja Lønner seg sjelden å reparere. Bare å kjøpe ny propell så fort som mulig. Hvis den ikke er riktig i dag kan det lønne seg å få til det nå. Hvilket turtall oppnådde du på maks før dette skjedde? Rundt 4000 rpm. Propellen er brukt 2 sesonger, ca 20 timer. vel vel, da får jeg ta meg en tur til Maritim i dag. Tusen takk for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Hvilket turtall oppnådde du på maks før dette skjedde? Rundt 4000 rpm. Propellen er brukt 2 sesonger, ca 20 timer. Du er sikker på det MAKS turtallet ?? 4000 er alt for lavt for den motoren, WOT MÅ opp imot 5250 RPM = ca 2 størrelse MINDRE propell ( stigning ). Ang. propellen... endel av Mercury motorene bruker "Flo-Torque II" propell systemet, dette har en lett utbyttbar senter hub ( innmaten i propellen er løs... ). Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
whiteshark Svart 28.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Du er sikker på det MAKS turtallet ?? 4000 er alt for lavt for den motoren, WOT MÅ opp imot 5250 RPM = ca 2 størrelse MINDRE propell ( stigning ). Ang. propellen... endel av Mercury motorene bruker "Flo-Torque II" propell systemet, dette har en lett utbyttbar senter hub ( innmaten i propellen er løs... ). Arne Kjetil Hei Nei det er ikke maks turtall men det er da motoren begynner å ruse. Maks turtall er vel ca 6000 mener jeg, husker ikke helt akkurat nå. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Hei Nei det er ikke maks turtall men det er da motoren begynner å ruse. Maks turtall er vel ca 6000 mener jeg, husker ikke helt akkurat nå. Javel... Daffy spurte om hvilket turtall du oppnådde på max FØR dette skjedde... Men for å kverulere litt til ... så er 6000 ALT for høyt for denne motoren, skal helst ikke over 5250 ( sjekk manual ). Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.