Odd Thomas Startet 27.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2010 Alvorlig talt: Hva er enkleste måten å skifte disse tetteringene på og eventuelt selve styrepinnen. Hvor effektivt kan man gjøre dette.. Jeg skal gjøre dette selv, dessverre.... Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Det finnes et mulighet der du kan bore hull i transom på utsiden inn mot styrebolten slik at du kommer til mutteren på toppen av bolten uten å måtte demontere transom. Det er en del andre tråder om samme emne. Jeg klarer ikke å linke fra mobilen Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 28.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Det er det jeg har hørt også. Jeg prøvde å søke her med fikk bare opp google linker.. Spørsmålet er om man klaerer å løse hele problemet med dette. Har noen gjort det eller eller har bilder av prosessen? Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 29.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2010 Hei holder på med dette nå.Den løsningen med å bore hull er ingen god løsning men en foreløpig løsning.Motoren er tatt ut transom er tatt av resultat av lekkasje etter kansje 2-3 år er et transom som har så mye tæringsskade at vi kasserer det.Har fått tak i et nytt som er brukt noen timer kostet 15000 så jo før du gjør denne jobben jo bedre er det. mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 30.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2010 Hvorfor er boremetoden bare midlertidig? Er det fordi man ikke får overhalt transom, men bare byttet foringer? Vi har båt som er gått 10 år i ferskvann.. Håper det har vært snilt mot tæringen. Sitér dette innlegget Link to post
Fairline-38Targa Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Hadde antydning til lekkasje i forb. med styrepinnen på begge drevene. Borret ett hull oppe på plata (styrepinne bak) satte inn en smørenippel og fylte husene med fett (QMI).Fungert så langt i 2 sesonger! (-: Sitér dette innlegget Link to post
Shiny Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Satte du nippelen på toppen av huset, men bakenfor senteret av pinnen? Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
marius Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Hiver meg på denne, hadde satt pris på litt info hvordan du monterte smørenippelen Fairline-38 Targa, jeg har også begynt å få antydning til lekkasje ved styrepinnen. Kunne veldig gjerne tenkt meg å montere smørenippel og presset inn smørefett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.