Jump to content

firkantpuls til sinus

rogdov

Recommended Posts

Den kommer fra et aggregat. Fant forøvrig en løsning ved å bruke en såkalt Online UPS. Den jeg har funnet har en inngang mellom 160v og 290v og en utgangseffekt (ren sinus) på 230v og leverer 2200Watt. Inngangen tåler store påkjenninger fra firkantpuls og andre forstyrrelser i nettet.

Tenkte tanken på grunn av et bytte jeg for et par måneder siden gjorde, da to av UPSene på jobben begynte å bli dårlige hvorav jeg aldri har somlet meg til å kaste dem. Regnet ikke med at de kunne løse problemet, men litt flaks må man jo ha. Leste for sikkerhetsskyld om modellen jeg har her og den skal i.flg. manualen og dokumentasjon på internett virke til mitt formål.

MY Casa skrev On 28.7.2010 at 13.24:

... da burde jo denne UPSèn kan brukes på min Inverter også da?? den leverer jo en modifert sinus som vel er snillere enn en 4kant puls... og en Ren sinus inverter på 10 amp er jo så svinedyr... ( uten at jeg vet hva en slik ups koster da.... )

Hvis du får tak i en såkalt "Online UPS" kan du bruke den, men ikke en "Offline UPS". Førstnevnte er hele tiden aktiv som en form for likeretter og inverter selv om strømmen er stabil, mens sistnevnte kun kobler inn inverteren ved strømbrudd. En slik UPS som jeg tok med fra jobben er en Online UPS og leverer 2200watt. Disse koster mer enn en ren sinusinverter, men får du tak i en gratis finnes det ikke tvil om hva som lønner seg :sailing:

rogdov skrev On 28.7.2010 at 13.02:

Fant forøvrig en løsning ved å bruke en såkalt Online UPS. Den jeg har funnet har en inngang mellom 160v og 290v og en utgangseffekt (ren sinus) på 230v og leverer 2200Watt. Inngangen tåler store påkjenninger fra firkantpuls og andre forstyrrelser i nettet.

Hvilken type online ups er det?

Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller

ok... takk for info... skal høre meg for litt hos dataleverandører osv... det er jo iallefall hyppigere utskiftinger på slikt utstyr enn på sinusinvertere...

Ikke for det; Min modifiserte klarer egentlig alt ombord, men det tikker litt i stereoen og laderen til laptopen...

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...