Brynjar Startet 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2010 Min nevø har en 22-23' skjermsjekte som har stått halvveis under vann siden i fjor, denne må nå fjernes og jeg lurer da på om jeg kan dra den på båthengeren min. Er det noen som aner hva en sånn båt veier? Nå er den jo gjennomtrekt av vann og så jeg regner med den er rimelig tung.. et eller annet sted mellom 1 og 2 tonn kanskje? Kvalifisert gjetning mottas med takk Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Hansi Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 et eller annet sted mellom 1 og 2 tonn kanskje? Noe slikt ja vil jeg tippe.. Sitér dette innlegget Link to post
Med vind Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 en 22-23' skjermsjekte som har stått halvveis under vann siden i fjor..... ....Er det noen som aner hva en sånn båt veier? Nå er den jo gjennomtrekt av vann ....... Kvalifisert gjetning mottas med takk Vekten er ikke mulig å si sånn uten videre, men på henger'en går den ikke! Jeg kan ikke regne på det uten skikkelig grunnlag, men du kan jo selv regne det ut når du har følgende: Eik; densitet 0.69 g/cm3 ved 15% fuktighet Furu; densitet 0,51 g/cm3 ved 15 % fuktighet. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Den ligger nok nærmere det ene tonnet enn to. Litt avhengig av om motor er i. En god sjektemotor veier sine 200 kg. Ville si sånn ca. 1 - 1,5 tonn. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 28.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Korrigert til 21' . Står en 4/5 Hk Sleipner motor i den. Gies forøvrig bort hvil noen skulle være interessert Takk for svar folkens Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
logget av Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 vekten på båten er lik vekten på det fortrengte vannet. hvor mange liter båten er under vannlinjen han du vel finne ut sånn ca. Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 28.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Nå hviler båten på grunna.. tør ikke slippe den ut før den er lenset og vi har kraftig pumpe ombord. Den er vistnok ikke av de tetteste Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
spjærøy26 Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 hvorfor vil du gi den bort? Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 28.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Båten ble kjøpt av min nevø og noen kompiser da de var 16. De gidder ikke streve mere med den.. Det enkleste hadde vært om noen så nytte i den eller i det minste i motoren som skal være i ok stand (magneten har blitt lagret tørt) Nå handler det bare om å unngå flere utgifter. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.