giver Startet 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2010 Hei Er det bare at jeg er uheldig eller er det flere som har hatt kjøleproblemer grunnet maneter? mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 vet om flere som har slitt. vi har gått klare. faktisk ikke plagsomt med maneter der vi har vært. Sitér dette innlegget Link to post
Zenit Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Hei Er det bare at jeg er uheldig Tvilsomt http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Ferge-stoppet-av-maneter-1123439.html Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Hadde en skummel opplevelse her om dagen, plutselig så jeg at tempmåleren sto og stanget på rødfeltet, dro av gassen umiddelbart og like plutselig stupte temperaturen ned til normalt nivå. Det kan godt ha vært manet som var sugd mot innsugskanalene på drevet. Har ikke opplevd noe sånt verken før eller siden, heldigvis. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
giver Svart 28.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Hei Kan nok stemme det . Bestillte nye impellere hos Sleipner og de fortalte at flere hadde problemer. Er det bedre utenfor Oslofjorden? mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 jo forresten - opplevde at agregatet stengte ned pga manglende kjølevann. Startet hovedmotorene og dro litt frem og tilbake med joysticken. det gir en god strøm under båten. så funket alt igjen, Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Jeg fikk møkka i vanninntaket på klosettet, og fikk en drøy times drittjobb! Selvom jeg er rørlegger, så liker jeg ikke denslags! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Det fikk vi i fjor. Har filter på inntakene - og de var fulle av lange og gode tråder. Så ut som om jeg hadde tatovert meg med rødt på begge underarmene etterpå. Men det var jo i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Det fikk vi i fjor. Har filter på inntakene - og de var fulle av lange og gode tråder. Så ut som om jeg hadde tatovert meg med rødt på begge underarmene etterpå. Men det var jo i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 Ikke noe filter her i gården, så det måtte plukkes ut i røreform! Kjørte tilslutt dusjlangen nedi, og blåste møkka motsatt vei! Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 29.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2010 Hei Jaggu stoppa aggregatet i dag også Grøt i filteret. Nå kan det ikke være flere maneter igjen i fjorden Oops, der kommer det fler mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2010 agregatet vårt stopper før filteret er tett. Tror det er en føler på vanninntaktet eller noe sånt. Slik er det i den datastyrte motorverdenen. Jeg synes i hvertfall det er greit å slippe å demontere filteret Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 29.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2010 Hei Bare temp.sensorer på Kohler, stopper når kjøling eller olje blir for varm. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 31.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2010 Manetutfordringen er ikke begrenset til Oslofjorden! Jeg måtte ta en filterrunde for en ukes tid siden, inntaket til septiken var fullstendig klogget igjen fra åpningen til filteret. Ligger nå i Rosendal, her ser det ikke ut til å være noe særlig med maneter. Merket meg utsagnet fra skipperen på Rennesøy om at innsugningen skjedde når de lå stille med maskinen i gang. Det passer forsåvidt med vårt bruk av toalettet, og tomgangskjøring maskin begrenses til et absolutt minimum. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.