Jump to content

Noen svakheter med brennstoff tanker?

Retox_93

Recommended Posts

Hei. Har fått lekasje i min diesel tank, og har lett og lett, men finner ikkje lekasjen! Hele planken tanken er på og blaud av diesel, og tanken under også helt blaud. Men det drypper ingenting diesel!!!

Er det noe kjente svakheter med gamle diesel/bensin tanker? Siste uka har e mista ca 20 liter diesel. rett ned i kjølesvinet

Redigert av Retox_93 (see edit history)

Vanligste lekkasje er fra ledningssystemet, men siden du har lett og lett, så er det vel ikke der siden det normalt er lett synlig..

selve tanken ligger altså oppå en planke? Kan jo være en skjult tæring der som tanken ligger nedpå.

Hvilket materiale er det i tanken? Metall eller plast?

Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller

Mistenker at du har en tank i aluminium? Disse er ofte porøse som Stratos i bunnen etter en del år, og begynner det først å lekke så er det ingen vei utenom å bytte tanken. Dvs du kan nok få den midlertidig tett med epoxy eller annet, men noen løsning over tid er det nok ikke...

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

[sitatslettet]

Hei. Har fått lekasje i min diesel tank, og har lett og lett, men finner ikkje lekasjen! Hele planken tanken er på og blaud av diesel, og tanken under også helt blaud. Men det drypper ingenting diesel!!!

Er det noe kjente svakheter med gamle diesel/bensin tanker? Siste uka har e mista ca 20 liter diesel. rett ned i kjølesvinet

Hadde det samme problemet på min Hanto 24 for litt siden. God gammel ståltank som lakk mye. Letet lenge, byttet alle slangeklemmer, men det lukktet og lakk alikevell.

Pumpet en søndag ut 15/20l fra kjølsvinet, og lukket så opp til rommet under dørken der tanken sitter - nye 30l.

Var nede ett par dager etterpå, og nye 20l.

Letet litt rundt og gikk for en helt ny tank. Kjøpte en i plast på 140l,(finnes i mange str) den passet rett ned i rommet, byttet alle slanger i samme slengen.

Valgte å bytte til en plasttank da det ville ta tid å få reparert/trykktestet den gamle tanken, og ikke sikker på om det hadde blitt billigere heller.

Den største gevinsten ble jo at det nå ikke lukter, og jeg føler meg sikker igjen ombord - all lukt av drivstoff har bestandig gjort meg litt skeptisk.

Så sjekk opp rommet til tanken, sitter vel på Stb akter hos deg med, da er det mye å velge i, men hadde nok byttet.[/sitatslettet]

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

[sitatslettet]

Hei Benji.. Har også mye lukt av diesel i båden, men hvor mye betalte du får ny tank?

Skal ned i morra så løsne tanken like greit.. Se om finner noe som plasser det lekker.

btw.. Tanken min er rett over akslinga. akter..

hva slags motor har du i din hanto 24?

Hei

Betalte 1990kr for tanken min, da valgte jeg den største jeg fant hos Maritim, men finnes i mange størrelser, sjekk på nettet.

Har du over akselen akter har vi på to forskjellige plasser, jeg har min under dørken på stb side.

Var umulig å se hvor det lakk hos meg når jeg hadde tatt den ut -- kunne selvsagt satt trykk på den, men fant det sikrest med en ny.

Har en Yanmar 3 qm 30 i min båt.[/sitatslettet]

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

[sitatslettet]

Hva med å bruke en tank beregnet til påhengsmotor? Billig og greit?

Ja billig og greit, men kommer vel litt ann på hva man ønsker av rekkevidde, de fleste tankene (løse) til påhengere er ikke på mer enn 25l, og da begrenser det jo rekkevidden litt.

Men ser tanken om man bare er i nærområdet, og har lett tilgang til påfylling.

Med mine 140l nå så har jeg til neste 40t gange på marsj fart, det liker jeg, spesielt om vinteren hvor det ikke er alle marinaer som har oppe.[/sitatslettet]

Den tanken e har er sannsynlig vis veldig gammal, så kommer til å bruke en vanlig 22 liters påhengskanne til drivstoff tank .. Har ikke penger til å kjøpe ny tank.-

Noen som har et bilde eller lignende hvordan man kan på det til med en vanlig 22/25 liters tank? ( Vanlig til påhengsmotorer)

Hvordan skal e gjør det med retur på den tanken?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...