la vela Startet 29.Juli.2010 Del på Facebook Startet 29.Juli.2010 Vi vurderer å kjøpe en Jeanneau SO 36i, men pga to veldig små barn er vi usikre på om vi ønsker å hente den i utlandet selv. Noen som aner hva det ligger på i pris å betale en eller to personer for å seile båten fra Dunkerque eller Kiel og til Fredrikstad? Er det noe å spare contra å få den på lastebil til Drøbak? Sitér dette innlegget Link to post
Ra Balder Svart 29.Juli.2010 Del på Facebook Svart 29.Juli.2010 Da jeg undersøkte priser tidligere i vår, fikk jeg tilbud på rundt 1500 kr pr mann pr døgn, pluss alle utgifter (fly, mat diesel). Du får ikke, og bør ikke, prøve å få noen ingen til å ta jobben alene, så regn 3000 NOK/dag. Evt. kan du jo bli med selv, og leie kun en mann. Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
la vela Svart 29.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2010 Da blir det fort like dyrt som å få den fraktet på trailer Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Juli.2010 Del på Facebook Svart 29.Juli.2010 Også må du også tillegge diesel og ikke minst slitasje på båten ved en slik seilas. Over Biscaya og opp kanalen kan være en ganske tøff seilas. Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 29.Juli.2010 Del på Facebook Svart 29.Juli.2010 Hei, og velkommen til Baatplassen! Snakker du om en ny eller brukt båt? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
la vela Svart 29.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2010 Hei, og velkommen til Baatplassen! Snakker du om en ny eller brukt båt? Det er en ny båt. Sitér dette innlegget Link to post
la vela Svart 29.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2010 Glemte og takke for velkomsthilsen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 29.Juli.2010 Del på Facebook Svart 29.Juli.2010 Det er en ny båt. Da bør det etter mitt syn være MYE penger å spare dersom du skal vurdere å leie noen for å seile hjem. Dessverre er det ofte diverse feil og mangler ved nye båter. Du vil kunne unngå uenigheter om disse dersom du får båten levert "ubrukt" til der du selv henter den. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
spjærøy26 Svart 29.Juli.2010 Del på Facebook Svart 29.Juli.2010 Også må du også tillegge diesel og ikke minst slitasje på båten ved en slik seilas. Over Biscaya og opp kanalen kan være en ganske tøff seilas. biscaya? åssen vei har du tenkt deg? Sitér dette innlegget Link to post
Ra Balder Svart 30.Juli.2010 Del på Facebook Svart 30.Juli.2010 (redigert) Helt generelt vil jeg sterkt anbefale at om du har noen som helst mulighet til å seile båten hjem selv, så gjør det. Vi seilte vår båt hjem fra Biscaya via Irskesjøen og Shetland nå i juni. En kjempeflott og lærerik tur, som jeg gjerne gjorde på nytt! Vi leide en erfaren langturs-seiler til å hjelpe oss det vanskeligste stykket, og seilte siste biten hjem alene. Fungerte kjempeflott. Sjekk forøvrig http://solbaaten.blogspot.com/. Zelante kjøpte samme båt som du vurderer nå i vår, og som de selv seilte hjem fra Biscaya. De sjekket også ut forskjellige transportalternativer før de besluttet å seile båten hjem selv. De kan helt sikkert bidra med gode råd, om du kontakter dem. PS: Som første svarer på ditt første innlegg på båtplassen er det selvsagt utilgivelig å glemme å ønske velkommen, beklager. Så derfor: Velkommen på båtplassen! Redigert 30.Juli.2010 av Ra Balder (see edit history) Sitér dette innlegget Edmund.Larsen, Hardanger. Link to post
la vela Svart 30.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2010 Takk takk :-) Pga 2 barn bl.a en ettåring så er jeg litt usikker på det å seile hjem da turen kommer til å bli veldig lang siden man må ha mange stopp. Evt kan vi seile fra Damp i Kiel, men blir det mye åpent hav på den turen? Sitér dette innlegget Link to post
spjærøy26 Svart 30.Juli.2010 Del på Facebook Svart 30.Juli.2010 nei det er ikke mye åpent hav, en fin tur faktisk Sitér dette innlegget Link to post
dhjerp Svart 30.Juli.2010 Del på Facebook Svart 30.Juli.2010 Er dere uerfarne ville jeg nok ikke tatt med en 1-åring på denne turen. Prismessig å få den levert på "døra" hos Heitman eller og leie noen til å seile den hjem er vel omtrent det samme. Fordelen med å hente den selv er at du lærer båten å kjenne, men det gjør du jo etterhvert allikevel. Fordelen med å hente den i Drøbak er at du kan sjekke båten sammen med noen fra Heitman. Hva med barnevakt en langhelg slik at dere kan hente den i Kiel? Da er det en fin tur nordover. Jeg ville nok valgt å hente den i Drøbak da det kan være greit å gå gjennom båten sammen med selger, spesielt dersom dere er helt uerfarne med båt eller seiling. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.