Burgermeister Startet 30.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2010 (redigert) Vi har vore så heldige å hatt besøk av ein delfin innerst i vika i Ulsteinvik ei vekes tid no. Må sei at dette er en ganske eksotisk opplevelse her på våre kantar. Har faktisk vore å bada med den. Den var litt sjenert og kom ikkje nærmare enn ca 4-5 meter, kanskje like greit, sjølv om det ha vore stas å fått nærkontakt. Fantastisk opplevelse uansett. Den har fått namnet Poseidon av dei ungane som var dei fyrste til å sjå den og som trudde til å begynne med at det var ein hai Blinkskudd med tillatelse av min gode svoger Amund Henriksen Redigert 30.Juli.2010 av Burgermeister (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 30.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2010 Flott bilde av ett flott dyr. Vi hadde besøk av to stk i båthavna vår for noen år siden. Fikk filma de på video. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
LykkelitenIV Svart 30.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2010 Flott. Vi hadde besøk av Sel i Lysefjorden tidligere i uken. Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Burgermeister Svart 30.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2010 Vi e litt utskjemt når det gjelder sel. På nokre holmar rett før fugleøya Runde er der ein selkoloni. Kan tenke meg at der må vere mellom 20 og 30 individ. Har i allefall telt 15 i vatnet på ein gong. Når vi kjem opp mot land fyke dei på sjøen for å sjå kva som er i gjære. Kjempeartig opplevelse det også Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 30.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2010 For en 5-6 år siden møtte vi en 50-60 Delfiner/Springere mitt i Skagerak. Vet ikke om det var "Nordisk Delfin årsmøte". Vi stoppet opp for å se på dette. Selv er jeg ganske vant til å se Delfiner, men for resten av familien var det en fantastisk opplevelse. De var aldri helt borte ved båten, men hoppet og lekte seg (jaktet på fisk)i nærheten av oss i en halvtimes tid. Før vi satte kursen hver vår vei. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.