Snekker'n Startet 30.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2010 Har kjøpt Baatplassenvimpel, og har hengt den litt provisorisk opp i lanternen på targabøylen (finnes det noe bedre navn enn targabøyle på en snekke?) Ser at jeg har fine festemuligheter til en vimpelstang i den omtalte bøylen. Men, jeg finner ingen som selger slik stang jeg tenker meg. Det jeg helst vil ha er en fleksibel "pisk". Noe tilsvarende tuppen av en fiskestang, eller en bilantenne i kunststoff. Jeg kan gjerne lage dette selv, synes slikt er morsomt. Men det er unødig å bruke tid på dette dersom produktet allerede finnes å få kjøpt. Noen som har forslag til hvor kjøpe en slik fleksibel vimpelstang? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Hafrsfjord Svart 30.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2010 Fleksibel vimpelstang kan jeg ikke hjelpe med, men hvis du kan klare deg med en i syrefast stål så har Jama Marina - http://www.jamamarina.no/ - en vimpelstang på 40 cm. Varenavn: Vimpelstang 316, 40 cm Underkategori: Flaggstenger Beskrivelse: Vimpelstang i syrefast stål 316. Maks vimpelhøyde 29 cm. Leveres komplett med fot/stangholder og puller. Vimpel 34840 passer til. Tekniske data: Lengde: 40 cm Kjøpsinformasjon: Prisen er veiledende inkl. mva. Frakttillegg kan tilkomme. Varenr: 35124 Pris: 249,00 Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 30.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2010 Biltema selger slike pisker med et orange trekantet flagg for å sette bak på barnesykler. Solid meget bøyelig glassfiberstang med Ø ca 5 mm. Rød, men overflaten er slik at jeg tror det funker fint om du vil spraye den sort el. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Frivakten Svart 30.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2010 I min barndom var en Apache-sykkel drømmen. Vi som ikke hadde, kunne likevel dashje/deschje/dæsje opp syklene med speil, horn og ikke minst sånne små vimpelholdere som ble festet på forhjulsnavet. Finnes kanskje hos en velassortert sykkelforhandler? Eller hos den lokale Reodor Felgern? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Snekker'n Svart 30.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2010 Biltema selger slike pisker med et orange trekantet flagg for å sette bak på barnesykler. Ulempen er at den er 153 cm høy. Jeg tenkte meg en på ca 40 cm. Den fine fra Jama marine var fristende, men ønsker som sagt en fleksibel en. Grunnen til dette er at jeg tidvis går under noen lave broer som så vidt ikke tar med seg topplanternen.... Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
mons Svart 31.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2010 Den fra biltema tar det ca 18 sekunder å kappe og file vakker i toppen med vanlig baufil og fil. Hvis du vil bore hull til vimpelsnora må du nok beregne etpar minutter til ;-) Om du får til en vakker innfesting i bunnen er en annen sak. Hvis du skal under så lave hindere at stange som er 40 cm må bøyes så den ligger nesten flatt ville jeg lett etter en slik bilantenne som har spiralfjær i bunnen eller montert en spiralfjær i bunnen av biltemapisken. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Snekker'n Svart 26.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2010 Baatplassenvimpelen har nå fått sin fleksible flaggstang. Fikk tak på en bilantenne som ikke skulle brukes. Den har myk gummifot. Et 3mm hull på toppen og et stykke fra bunn, samt smale gjennomsiktige strips gjorde at jeg kunne feste vimpelen. Antennen hadde vanlig M6 skrue i bunnen, slik at jeg kunne feste den til "targabøylen". Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.