Figaro Startet 30.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2010 Jeg leste en artikkel om TV i bladet båtliv, hvor det var omtalt en såkalt mini-TV som bygger på DAB teknologi og lurer på om dette er egnet i båt? Jeg har DAB radio i båten og får inn signaler klart og tydelig hvor FM radioen bare suser. Så hvis signalene til DAB-TV er like gode, måtte det jo være ideelt å ha i båt. Og kanskje det også er en utgang på disse minitv-ene som muliggjør overføring til en 19"? Artikkelen sa også at på denne måten var det gratis å se TV2-----noen som vet eller har prøvd dette? Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Bearded Beast Svart 30.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2010 DAB betyr digital audio broadcasting. Hva slags fanteartikkel er dette Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2010 Disse sendingene foregår foreløpig i svært begrensede områder. Og glem tanken på å koble til ekstern skjerm. Oppløsningen i bildet er mye lavere enn for vanlig TV, men god nok for den innebyggede miniskjermen. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Figaro Svart 30.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2010 Takk for opplysningen Lars H. Så slipper jeg å kaste bort en tusenlapp eller to på noe som ikke fungerer. Det blir nok en vanlig TV med mpeg 4 neste sesong Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Jens_P Svart 30.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2010 Link til hjemmesiden med bl.a. dekningskart: http://www.minitv.no/ Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
S/Y Ørnen Svart 30.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2010 (redigert) Jeg har en Cowon MiniTV som funker kjempefint i Østlandsområdet, dvs store deler av Oslofjorden, dabber av fra Tønsberg og utover.. Du finner info fra NRK her MiniTV på NRK Her er link til min spiller Cowon S9, den spiller MP3, har radio og TV. Skjermen er god nok til nyheter og værmelding og funker ok til andre program også, men erstatter ikke en fullgod TV. Skal jeg se på noe som virkelig fenger på TV i båten så fyrer jeg opp Mac´en og EyeTV. Her er et grovt dekningskart, du finner et mye større hos NRK på overnevnte link. Redigert 30.Juli.2010 av MS Ørnen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.