Jan E. Startet 30.Juli.2010 Del på Facebook Startet 30.Juli.2010 (redigert) På nye ledningsnettet til Cummins motorene mine var det tilkobling til bla. tankmålere som var blanket igjen. Flere Mercruiser forhandleren sa det var umulig å bestille koblingskontakt for å koble seg inn på dette punktet. Men at en måtte klippe av koblingen som stod der. Og tjuvkoble seg rett innpå...Uaktuelt tenkte jeg. Etter litt investigering fant jeg importøren: www.grene.no er importør av Deutsch kontakter. Og stort sett alle landbruksforhandlere kan bestille derfra.(Søk på Deutsch) Redigert 30.Juli.2010 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
KaRsK Svart 31.Juli.2010 Del på Facebook Svart 31.Juli.2010 etterlyste også det når jeg skiftet motor , fikk samme svar som deg .. klippet ledningene jeg - det skulle jeg visst ikke gjort :) Sitér dette innlegget Link to post
sundancer31 Svart 1.August.2010 Del på Facebook Svart 1.August.2010 Hei Fikk samme beskjed jeg også. Kjøpte ny tankmåler (Smart Craft) men får den ikke til å virke. Noen som har noen ideer. Hlsen Sundancer315 Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 1.August.2010 Del på Facebook Svart 1.August.2010 Jeg brukte stav måler fra maritim , fnket flott det .. Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 7.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2010 (redigert) Hvilken ledninger koblet dere måleren inn på? Ledningstammen til motoren min har 4 kabler ut til tank level: 2 gule, 1 grønn, og 1 orange. Hva skal de to (sort og rød) fra tankproben kobles til? Kan det kobles til 2 tanker på hver kobling? Slik at det naturlig vil bli en tankprobe mot grønn/gul, og andre tankproben mot orange/gul? Edit: Ser første illustrasjonsbilde er av 2 polet kontakt. Det som er på ladningsnettene til Cummins, og muligens Mercruiser?, er 4 polet: Redigert 7.August.2010 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
SeaRaymond Svart 7.August.2010 Del på Facebook Svart 7.August.2010 Sort og rød er normalt strømforsyning, altså minus og pluss, men vet ikke om det er det det er snakk om her. Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 7.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2010 Tankproben har kun sort og rød kabel ut. Og består kun av en variabel motstand, så ingen power inn til proben. Hadde jeg vært sikker på at det går å koble 2 prober til en "tank level" koblingspunkt. Så hadde det logiske vært en gul til hver av probene. Men fulgte ikke med noe koblingskjemaer i manualene. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Jan E. Svart 12.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2010 Da har jeg fått bekreftet fra en som har jobbet en del med disse motorene at de 2 gule er felles tilsvarende jord, og kobles til sort på probene. Orange og grønn er til hver sin røde på probene (kan koble til 2 separate tanker). Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Kire Svart 1.November.2010 Del på Facebook Svart 1.November.2010 Hei Siden du skriver at grønn og orange er som en + til giver, kan jeg da f.eks bruke den orange til WW/seotik giver, bare jeg passer på at motstanden ohm`n i giver er riktig (lik dieseltank måleren)?? Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 6.November.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.November.2010 Ja, det skulle også være en mulighet. Så om en har 2 motorer kan en koble på en fueltank på hver side. Samt f.eks. septik på den ene, og vanntank på andre. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.