Jump to content

Om Mercruiserforhandler ber deg klippe ledningnettet for tankmåler

Jan E.

Recommended Posts

På nye ledningsnettet til Cummins motorene mine var det tilkobling til bla. tankmålere som var blanket igjen.

Flere Mercruiser forhandleren sa det var umulig å bestille koblingskontakt for å koble seg inn på dette punktet. Men at en måtte klippe av koblingen som stod der. Og tjuvkoble seg rett innpå...Uaktuelt tenkte jeg.

Etter litt investigering fant jeg importøren:

www.grene.no er importør av Deutsch kontakter. Og stort sett alle landbruksforhandlere kan bestille derfra.(Søk på Deutsch)

1440-007020_h.jpg

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

Hvilken ledninger koblet dere måleren inn på?

Ledningstammen til motoren min har 4 kabler ut til tank level: 2 gule, 1 grønn, og 1 orange.

Hva skal de to (sort og rød) fra tankproben kobles til?

Kan det kobles til 2 tanker på hver kobling?

Slik at det naturlig vil bli en tankprobe mot grønn/gul, og andre tankproben mot orange/gul?

Edit:

Ser første illustrasjonsbilde er av 2 polet kontakt.

Det som er på ladningsnettene til Cummins, og muligens Mercruiser?, er 4 polet:

1440-007040_h.jpg

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

Tankproben har kun sort og rød kabel ut. Og består kun av en variabel motstand, så ingen power inn til proben.

Hadde jeg vært sikker på at det går å koble 2 prober til en "tank level" koblingspunkt. Så hadde det logiske vært en gul til hver av probene. Men fulgte ikke med noe koblingskjemaer i manualene.

Jara Wynja

• 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...