Jump to content

C&C 30 - rekkestøtter

arkmarin

Recommended Posts

Jeg tviler vel egentlig litt på at det er sandwich der støttene er festet. Det er vanlig å fase ned til enkeltlaminat på slike steder.

Jeg hadde samme problem på min båt. Alle rekkestøttene hadde fleksing i dekk rundt innfestningen.

Tok ondet ved roten ved å ta ned alle himlinger, slipe og sparkle 20 cm ut fra innfestningene til alle sider og så laminere opp en "halfpipe" ca. 1 cm tykk.

Ble svært solid. Fikk syn for sagn når en gjøk kjørte på meg. Rekkestøtta bøyde seg uten at dekket flekset.

Da har jeg vært hos min sønn siste helg og vi har reparert ei rekkestøtte. Vi fortsetter med de andre når vi får tid.

rekkestoett1.jpg

Rekkestøtte før reparasjon

rekkeunder.jpg

Plate på undersiden som forsterkning

rekkerep.jpg

Stor plate lagt inn under rekkestøtten på dekk. Vi brukte mye tetningsmasse under platen på dekk og rundt skruene før vi skrudde det hele sammen. Nå ble det bra! Tetningsmassen skal få tørke før vi skjærer bort overflødig masse.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...