Jump to content

Dårlig TV-signal ved Bømlo, Stord og Austevoll

erund

Recommended Posts

Har hatt en fin uke med båt rundt Bømlo, Stord og Austevoll, men hadde trøbbel med å få inn TV-signal på disse områdene. Er dette normalt eller skulle jeg ha ekstra forsterker? Disse plassene jeg snakker om er bl.a. Bakkasund, Storebø, Sagvåg, Kuleseidkanal, Espevær etc.

Mvh erund

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Veit ikkje eksakt i dette området, men ungene såg på disney kanalen hele veien fra Bergen til Mandal. (Med stopp på Husnes og i Stavanger) Fungerte også fint nedover jæren selv om vi gjekk langt ute, og holdt en fart på ca. 22 - 24 knop. (Og var vel like mye under sjøen som oppå)

Har en Status antenne m/ tilhørende forsterker og Grundig dekoder.

Har Grundig boks med Riks TV og antenne av type Sal...eller noe som jeg ikke husker nå...den har med forsterker som jeg kan justere inne i båten. Hadde den på full styrke.

Kan det være spenningsfall når jeg har brukt 12 v kabel kontakt - er det bedre å kutte den og koble de direkte til batteriene?

Mvh erund

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...