Jump to content

Sommerværet 2010 hva gjør det med deg?

Alvito

Sommerværet 2010  

191 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Nå har jeg vel vært ute på helgetur 2 av 3 helger siden april (starter 4 ukers ferie på mandag), men tror ikke jeg har hatt behov for regntøy fler ganger enn det jeg kan telle på en hånd når jeg har luftet skipshunden. Men det har blåst en del, det må innrømmes. Så langt: En flott sesong.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Kanon sommer! Bedste sommer i mange, mange år. Tre grader over normalen i DK og rekord mange badedage. Talte med enj båd-nabo på havnen i dag, der lige var hjemvendt efter fire uger. De havde været ved Öland og Gotland. Sidste år havde de været ved at sælge båden. Efter i år, så er der ingen tvivl: Det bliver bådsommer også næste år!!

Det er vel et spørgsmål om hvor man har været, konkluderer jeg....

Andy

Startet faktisk båtsesongen i Mars, samt hver helg siden, og fire uker på ferie. Det blir hver helg fram til november uavhengig av vær. Hver tid av sesongen har sine fordeler.Våren er stille og litt varm, sommer er varm og god(litt ihvertfall), høsten klar og fin med frost på dekk, og varme inne. Det er sånn båtlivet er for oss. :flag_bp:

Har det vært en dårlig sommer i Norge??

Var i hjemtraktene fra 03.06 frem til 05.07. Ikke den helt store lufttempraturen i den perioden, men mye sol og lite regn og lite vind.

Jeg var mer sommerbrun når jeg reiste på jobb hit til Brasil 05.07 enn hva jeg har nå.

Om snaue 2 uker er jeg hjemme igjen. For håpe at det da blir 5 fine sensommer uker.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Vi hadde ferie fra helgen før St,hans, og kan ikke klage på været.

Klarte i alle fall å bli solbrent noen ganger.

Av 23 dager på tur, var vel bare 2-3 dager med litt regn.

I fjor hadde vi helt motsatt, regn i 20, og opphold uten sol i 3.

Nå venter nye ti dager i båten, men da ser det ut til å bli litt regn. :-(

Men,men... av rundt 40 overnattinger så langt i år, må jeg jo si jeg trives bare jeg kommer ombord. :sailing:

Redigert av Amfea II (see edit history)

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Har ikke vært i båten på over 4 uker pga jobben bortsett fra en overnatting. Men har over 50 overnattinger hitil iår. Hadde mange fine turer i januar, februar og mars. Lite og ingen vind, lite nedbør, kald men flott. Utrolig klart og fint i både vann og luft. Men lite båter utpå naturlig nok. Er det ikke et ordtak som sier at det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige båter!?! :cheers_wine:

Er nå veldig klar for et par uker i båten, håper selvfølgelig på mye sol og lite vind.

Viknes 1030 K3

[url="http://www.bergensmotorbat.no

Det ble nettop nevnt på radioen at i Agderfylkene har temperaturen vært 1-2 grader over normalen i sommer, tørt har det også vært, en del vind og få virkelig gode dager. Med andre ord en brukbar sommer i dette området uten tropevarme eller virkelige knalldager. Badetemperaturen har jo ikke vært allverdens og manetene har vært maaaaange!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Totalt sett har sommeren i år vært noe dårligere enn gjennomsnittet. Temperaturen har vært Ok, men mye vind og mye maneter har lagt en demping på båtferien. Med fjordåret friskt i mente er det bestemt at til neste år blir det alternativ ferieform, og båten er lagt ut for salg. Det betyr ikke at vi er ferdige med båtlivet, men vi hadde uansett bestemt oss for å bytte båt så da kan vi prøve et år uten båt og se hvordan det er. Imidlertid, dukker det opp et virkelig godt tilbud, så handler vi nå..

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Har vært i Norge og Sverige i vel 5 uker, og kan ikke si at det var mye som minnet om sommer... I følge reiseradioens badetemperaturer er det vel knapt noe sted som kunne skilte med over 20 grader...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Leste på YR at jetstrømmen som går rundt kloden på nordlige halvkule,ligger slik at den "sperrer" for varme og høytrykk fra sør.

Og sørger for å holde lavtrykkene på plass over Norge.

Får håpe den flytter seg lenger nord til neste år.

Synes ikke været har vært så aller værst i år,men den skikkelige sommereren har uteblitt.

Og med en 17 fot åpen båt er man nokså avhenging av go`vær for at alle skal kose seg(har nemlig med to barn)hadde hatt lavere terskel for å legge utpå aleine.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...