Jump to content

Hjelp!! Hvor får man tak i pulpit

Marna

Recommended Posts

Marna: ...skulle så gjerne hatt en pulpit. Men det er lettere sagt enn gjort. Vet noen om noen som har et utvalg slike, eller hvor det kan lages?
Har snoket litt - vi Selco'er må jo holde sammen.  :lol:

Watski har 3 modeller i katalogen sin. Prisområde fra 1999,- til 3692,- På hjemmesiden deres finner du nærmeste forhandler.

Byggplast Båtutstyr skal vissnok forhandle pulpits som lar seg tilpasse forskjellige båttyper. Du finner kontaktinfo HER!.

Så også et tips om at Blikkslagerteknikk i Stavanger visstnok skal lage spesialtilpassede pulpits.

Takk, takk. Skal sjekke ut Byggplast og firmaet i Stavanger. Problemet med de ferdige pulpits som er i handelen, er at de blir for høye. Det finnes ingen under 50 cm så langt jeg kan se, og det blir jo litt prangende på en 18 fot fra 70-tallet. Båten har linjer må vite :-)

Skal komme tilbake med resultater.

mvh

M.

Marna

ILAS lager tanker etter mål, skulle ikke forundre meg om de lager en pulpit etter mål og tegning også.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Hei!

Takker så meget for hjelpen. Svennevig i Homborsund var mannen. Meget hyggelig herre som hadde diverse standard på lager. Billig var det ikke, men alle pulpits var fremstillt i syrefast høyglanspolert stål.

Til orientering: hvis jeg skulle ha spesialproduksjon, ville det ikke vært mulig å få det ferdig før sommeren. Greit å vite, hvis andre skulle trenge pulpits. bestill på høsten m.a.o.

mvh

M.

Marna

• 1 år senere...

Ringte Svennevig i Homborsund , kunne de hjelpe meg..... nope..... De hadde for mye å gjøre slik at de ikke tok oppdrag fra private.

Fikk et tlf.nr til Suntec i Tvedestrand som jeg kunne prøve... 37162363

Hei!

Takker så meget for hjelpen. Svennevig i Homborsund var mannen. Meget hyggelig herre som hadde diverse standard på lager. Billig var det ikke, men alle pulpits var fremstillt i syrefast høyglanspolert stål.

Til orientering: hvis jeg skulle ha spesialproduksjon, ville det ikke vært mulig å få det ferdig før sommeren. Greit å vite, hvis andre skulle trenge pulpits. bestill på høsten m.a.o.

mvh

M.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...