Anjuma Startet 31.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 31.Juli.2010 Ser at et Norskt fima i disse dager har klar en prototype for tracking av båt med muligheten også for å slå av motoren. Systemet baserer seg på GPS uten GSM. 1600,- innkjøp og 30 - 40,- i mnd.... http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10043979 Selv har jeg en enhet fra OnSat og er fornøyd med denne, men har ikke der muligheter for å slå av båtmotoren om noen stikker av med skipet. Er det noen som har erfaring med stjålet båt og tracking system? Alltid artig å lese om tyver som ikke får gleden av det de prøver å rane til seg. Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Med vind Svart 31.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2010 Problemet er vel at all elektronikk har en lei tendens til å leve sitt eget liv, og det er ikke kjekt når motoren stopper midtfjords pga kortslutning og annet. Jo mer leamikk jo mer som kan gå i stykker. Sitér dette innlegget Link to post
spjærøy26 Svart 31.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2010 hmm liker det at jeg kan se hvor båten er hvis den blir stjalt.. men at skru av motor? tenk hvor mye tyvene kan rekke og ødelegge i forsøk på at starte igjen... hvis man ser hvor den er er det jo enkelt for politiet, (eller meg med ett baseballbatt) og finne båten igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Med vind Svart 31.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2010 Det vi hadde trengt var et system som tok ned seilene ! Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 31.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2010 Kommunikasjon med båt litt + kreativitet kan forhåpentlig skape en utrygg karriere for kjeltringpakk... Et par år inn i fremtiden så er det vel en smarting som har kombinert flere båt duppeditter Scenario... Båt varsler eier om at den har forlatt båtplassen, spør om lov til å fortsette... Hvis nei >> båt samler personalia ( bevis folder )ifra eventuelt elektronisk utstyr som tyver har ( mobiler, pda, i-duppeditter ++ ), samt ifra egne sensorer (antall tyver, samt lyd/filmopptak ifra båten startet ... Tar over styring og navigerer seg selv tilbake til hjemmehavn eller nærmeste politi/lensmann, hvis uvillje ombord mot dette ombord ...bedøvelsegass ELLER se film over en gang til Eventuelt kjører "silent mode", lar seg kjøre bort men oppdaterer eier kontinuerlig og kan kaste-ut/komme hjem/stoppe motor/endre hastighet/"rope om hjelp" ( 170db horn rundt hele båten ( OGSÅ INNI ))/ eller annet på eiers kommando... Mye er allerede på plass i mange båter, gjelder bare å kombinere disse.. GPS GPS tracker Autopilot Alarmer P.S hvis noen tjener penger på min ide... HUSK meg Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Anjuma Svart 31.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2010 (redigert) hmm liker det at jeg kan se hvor båten er hvis den blir stjalt.. men at skru av motor? tenk hvor mye tyvene kan rekke og ødelegge i forsøk på at starte igjen Joda... men siden du kan se hvor båten er så kan du jo bestemme når motoren skal stoppe.... f.eks når Politiet lurer bak et skjær og bare venter på at motoren skal stanses slik at man slipper en jakt i 45knop i smult vann blandt badegjester. Som skrevet så benytter jeg OnSat sin løsning og er kjempefornøyd med det... kan se hvor båten er og om den er i bevegelse. Kan også sette en "alarm" om båten beveger seg f.eks 400m vekk fra brygga, da sendes en sms til meg umiddelbart. Jeg kan ringe den og får da en SMS i retur med batteristatus og posisjon samt link til kart. Kan også sende en SMS til enheten og den ringer meg tilbake og jeg kan lytte til samtale som måtte foregå i båten. Liten enhet som lett lar seg skjule og som har eget batteri om noen synes det er lurt å kople fra batteriene i båten. Redigert 31.Juli.2010 av Anjuma (see edit history) Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.