finnskogkrabba Startet 31.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 31.Juli.2010 Jeg har planer om å lage ny motorluke i min Saga. Motorluken fungerer også som dørk i midtcabinen. Den som er der nå er delt opp i seks mindre luker og lyddempingen er nok så som så. Åpningen er på 110 x 213 cm. Jeg ønsker nå å dele den opp i 2 luker for å få minst mulig skjøter. lukene blir da på 110 x 105 cm. Jeg tenkte å begynne med å lage to rammer av hvinkelprofil i aluminium. Er det ellers noen som har noen forslag om hvordan dette bør gjøres, også med tanke på isoleringsmateriell? På forhånd takk for alle kreative innlegg. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 31.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2010 Hei. Kanskje en ide og nevne at dette gjelder den helt spesielle Sagaling 30 modellen? Ellers minner jeg om forumet for oss Sagabåteiere, Sagaforumet. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
finnskogkrabba Svart 2.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2010 Jeg registrerer at ingen har noen som helst peiling på hvordan dette skal gjøres, eller Men noen enkle råd kanskje?? Ellers så får jeg det vel til, men det er alltids greit å høre andres meininger og feiltrinn Sitér dette innlegget Link to post
finnskogkrabba Svart 4.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 Vel vel, da avslutter vi denne fantastiske og engasjerende tråden Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 4.August.2010 Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 (redigert) Kanskje ett bilde av "problem-området" hadde gjort susen? Sikkert mange ( de fleste?) som ikke har peiling hvordan dørken i en Saga ser ut... Redigert 4.August.2010 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 4.August.2010 Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 Det er nok ikke bare jeg som ikke vet hva slags Saga du har... Legg inn et bilde av dørken så blir det lettere å se for oss.. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 4.August.2010 Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 (redigert) Det er vel litt snakk om hvor myepenger du vil bruke. F.eks om du vil hengsle og bruke lukeløftere (gassdempere). Skal du bruke finerplater så anbefaler jeg og liste rundt dem, så blir det både penere og mere holdbart. Lyddempningplater finner du sikkert på Biltema. Teakfiner og andre ting du trenger har de mye av på Maritim. Redigert 4.August.2010 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnskogkrabba Svart 5.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 Se der, det hjelper å sutre Jeg er borte nå og over helga, men skal ta noen bilder så fort jeg er tilbake og si noe om hvordan jeg tenker. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 Hei. For de som aldri har sett eller hørt om denne modellen, så kom den i 1967 og er tegnet av Jan Herman Linge. Flere bilder finnes på Sagaforumet. Lars H. pt. Hunnebostrand webkamera fra båten her Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.