Jump to content

Lage ny motorluke i en Saga

finnskogkrabba

Recommended Posts

Jeg har planer om å lage ny motorluke i min Saga. Motorluken fungerer også som dørk i midtcabinen. Den som er der nå er delt opp i seks mindre luker og lyddempingen er nok så som så. Åpningen er på 110 x 213 cm. Jeg ønsker nå å dele den opp i 2 luker for å få minst mulig skjøter. lukene blir da på 110 x 105 cm.

Jeg tenkte å begynne med å lage to rammer av hvinkelprofil i aluminium.

Er det ellers noen som har noen forslag om hvordan dette bør gjøres, også med tanke på isoleringsmateriell? :seeya:

På forhånd takk for alle kreative innlegg.

Hei.

Kanskje en ide og nevne at dette gjelder den helt spesielle Sagaling 30 modellen? Ellers minner jeg om forumet for oss Sagabåteiere, Sagaforumet.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det er vel litt snakk om hvor myepenger du vil bruke.

F.eks om du vil hengsle og bruke lukeløftere (gassdempere).

Skal du bruke finerplater så anbefaler jeg og liste rundt dem, så blir det både penere og mere holdbart.

Lyddempningplater finner du sikkert på Biltema.

Teakfiner og andre ting du trenger har de mye av på Maritim.

Redigert av Blue_Dragon (see edit history)

Hei.

For de som aldri har sett eller hørt om denne modellen, så kom den i 1967 og er tegnet av Jan Herman Linge.

saga30.jpg

Flere bilder finnes på Sagaforumet.

Lars H.

pt. Hunnebostrand

webkamera fra båten her

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...