beauty of aqua Startet 1.August.2010 Link til dette innlegget Startet 1.August.2010 etter at den gamle viskermotoren tok kvelden måtte jneg ha en ny en. den nye har akkurat samme form,men skal kobles på en litt annen måte ser det ut for. på den gamle motoren hadde jeg kun en pluss og en minus,mens på den nye så er det tre inntak(f,s,l) noen som hvet om det er mulig og få denne til og gå med bare en pluss og en minus. litt usikker på hvordan jeg skal angripe problemet her.. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Birchwood 320 Svart 1.August.2010 Link til dette innlegget Svart 1.August.2010 Ja den går med bare + og - men den selvparkerer ikke. Det er det det siste punktet er for.Det er vel en bruksanvisning der vel Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Hafrsfjord Svart 1.August.2010 Link til dette innlegget Svart 1.August.2010 Jeg har koblingsskjema til 4 TMC pussermotorer.... Har du noe mer detaljert betegnelse enn TMC? Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 1.August.2010 Link til dette innlegget Svart 1.August.2010 fast, selfpark , low tipper jeg det står for Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 1.August.2010 Link til dette innlegget Svart 1.August.2010 hadde akkurat samme utfordring i våres - og rakk å kaste bruksanvisningen. Men fant skjemaet igjen på tmc s hjemmeside. Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 1.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2010 har koblet pluss til f som det står i brukervilledning,men klarer ikke og skjønne hvor minusen skal.har prøvd den på både s og l,men det jo pent lite... Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Sayana Svart 1.August.2010 Link til dette innlegget Svart 1.August.2010 Minus skal til godset på pussermotoren Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 1.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2010 åå.akkurat ja... vel vel.takk så meget for den! slik ser den ut Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Sayana Svart 1.August.2010 Link til dette innlegget Svart 1.August.2010 Minus skal til godset på pussermotoren Hvis du synes pusseren går for fort når du kobler F og gods. Kan du koble L og gods Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 1.August.2010 Link til dette innlegget Svart 1.August.2010 Hvis du kun har to ledere som går frem til motor så kopler pluss til to av punktene samt minus til gods. Som regel ser du hvilken som er gods.... skruen er gjerne skrudd direkte inn i aluminiumen. Hvis du ikke ser det ved øyesyn så få tak i et ohm meter / universalinstrument. Clas Ohlsen/Biltema har dette og de koster nesten ikkno og er kjekke å ha :) Så setter du instrumentet til Ohm og holder ene målepinnen på ett og ett tilkoplingspunkt mens den andre pinnen holdes til metallet rundt viskeremotoren. Der hvor instrumenetet piper/viser 0.00 er gods/minuspunktet. Hvis du trekker en extra plussledning som ikke styres av vindusviskerbryteren og kopler denne til punktet for selvparkeringsspenning vil viskeren returnere til endestilling når du slår av visker. Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
hegra Svart 2.August.2010 Link til dette innlegget Svart 2.August.2010 Her er koblingsskjema og monteringsanvisning for biltema sin visker. Den har samme kontakter og bokstaver som din så da er det vel fullt mulig og følge den skulle jeg tro. Norsk veiledning starter på side 4. Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 2.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2010 Mulig det er jeg som er helt bak mål her(sansyneligvis),men hvor i alle dager er det minusen skal??? plussen er jo grei,den skal jo på f.. prøvde litt i dag med og plassere minusen litt rundtom,men viskeren sto på stedet hvil. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
hegra Svart 2.August.2010 Link til dette innlegget Svart 2.August.2010 Minusen skal vel på motorens feste helt til høyre på bildet du har lagt ut. Trekanten med to hull som ikke er sortmalt. Har du prøvd med minusen på S eller L så er det stor fare for at sikringen har gått. Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 2.August.2010 Link til dette innlegget Svart 2.August.2010 Jeg må nok korrigere mitt forslag om å legge pluss til to punkter :) I følge skjemaet så skal Pluss koples til "F" og minus koples til der hvor du ser den røde streken. S er for selvparkering og L er for sakte fart på viskeren. Med andre ord så er denne motoren beregnet på en trepolet vender hvor hvilestillingen på venderen leverer pluss til punktet "S". Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
beauty of aqua Svart 3.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 du er herved tilgitt! men funker den bare med en trepolet bryter,eller går det med en som kun har pluss og minus Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
CapD Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Det skal virke med pluss til "f" eller "l", og minus til gods. Har det slik selv. Sitér dette innlegget 1976 Huglo 27 1990 Hansvik 18 combi 1987 Nord West 900 2001 Terhi Nordic 6020 C - 2005 Quicksilver 620 Flamingo Link to post
Anjuma Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 du er herved tilgitt! men funker den bare med en trepolet bryter,eller går det med en som kun har pluss og minus Det er som nada skriver fullt mulig å bare kople + til F. Da går viskeren kun med max hastighet og stopper momentant når du slår av strøm. Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
10ta9c Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Jeg må nok korrigere mitt forslag om å legge pluss til to punkter :) Om du ikke har en slik vender kan du legge fast pluss for selvparkering. Fungerer i alle fall på mine TMC-viskere. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.