Jump to content

har kjøpt ny tmc viskermotor.noen som vet hvordan den kobles?

beauty of aqua

Recommended Posts

etter at den gamle viskermotoren tok kvelden måtte jneg ha en ny en.

den nye har akkurat samme form,men skal kobles på en litt annen måte ser det ut for.

på den gamle motoren hadde jeg kun en pluss og en minus,mens på den nye så er det tre inntak(f,s,l)

noen som hvet om det er mulig og få denne til og gå med bare en pluss og en minus. litt usikker på hvordan jeg skal angripe problemet her..

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Hvis du kun har to ledere som går frem til motor så kopler pluss til to av punktene samt minus til gods.

Som regel ser du hvilken som er gods.... skruen er gjerne skrudd direkte inn i aluminiumen. Hvis du ikke ser det ved øyesyn så få tak i et ohm meter / universalinstrument. Clas Ohlsen/Biltema har dette og de koster nesten ikkno og er kjekke å ha :)

Så setter du instrumentet til Ohm og holder ene målepinnen på ett og ett tilkoplingspunkt mens den andre pinnen holdes til metallet rundt viskeremotoren. Der hvor instrumenetet piper/viser 0.00 er gods/minuspunktet.

Hvis du trekker en extra plussledning som ikke styres av vindusviskerbryteren og kopler denne til punktet for selvparkeringsspenning vil viskeren returnere til endestilling når du slår av visker.

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

Mulig det er jeg som er helt bak mål her(sansyneligvis),men hvor i alle dager er det minusen skal???

plussen er jo grei,den skal jo på f..

prøvde litt i dag med og plassere minusen litt rundtom,men viskeren sto på stedet hvil.

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Jeg må nok korrigere mitt forslag om å legge pluss til to punkter :)

I følge skjemaet så skal Pluss koples til "F" og minus koples til der hvor du ser den røde streken.

S er for selvparkering og L er for sakte fart på viskeren.

tmc.jpg

Med andre ord så er denne motoren beregnet på en trepolet vender hvor hvilestillingen på venderen leverer pluss til punktet "S".

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...