Jump to content

Edit History

Joerg Becker

Joerg Becker

lurvetass skrev 42 minutter siden:

Jeg tror de ulykkene vi leser om skjer med mye høyere promille ofte kombinert med høyere fart i 5 knop sone og i mørket. Hvordan i alle dager skal det da hjelpe å senke promillegrensen?

Å senke grensen til noe som er både klar og uten "hvis og når" forhindrer alle unødvendig diskusjon.

En klar regel forhindrer også de som fører til spørsmålet av et beruset menneske om den skal kjøre i det hele tatt.
Det er jo nettopp disse feilvurderinger av seg selv som fører til problemene når et tilknyttet problem dykker opp.
Null er null, da finnes det ikke noe rom for feil i vurderingen.

Nå er det jo litt morsomt å følge en slik diskusjon.
Men jeg forstår bare ikke at man diskuterer grenser i det hele tatt
når de fleste sånt å si er enige i at rus og kjøring er....  "no-go".   :smiley:

Men nåååå gjør jeg noe fornuftig igjen.

:seeya:
Jørg

Joerg Becker

Joerg Becker

lurvetass skrev 28 minutter siden:

Jeg tror de ulykkene vi leser om skjer med mye høyere promille ofte kombinert med høyere fart i 5 knop sone og i mørket. Hvordan i alle dager skal det da hjelpe å senke promillegrensen?

Å senke grensen til noe som er både klar og uten "hvis og når" forhindrer alle unødvendige diskusjoner.
En klar regel forhindrer også de som fører til spørsmålet av et beruset menneske om den skal kjøre i det hele tatt.
Det er jo nettopp disse feilvurderinger av seg selv som fører til problemene når et tilknyttet problem dykker opp.
Null er null, da finnes det ikke noe rom for feil i vurderingen.

Nå er det jo litt morsomt å følge en slik diskusjon.
Men jeg forstår bare ikke at man diskuterer grenser i det hele tatt
når de fleste sånt å si er enige i at rus og kjøring er....  "no-go".   :smiley:

Men nåååå gjør jeg noe fornuftig igjen.

:seeya:
Jørg

• Create New...