Jump to content

Edit History

Midtpinne

Midtpinne

Stemningen er blitt litt kjip i denne tråden, man blir kalt både det ene og det andre dersom man poster at man vil forandre dagens lovverk. Det er synd. All ære til @Pinkvin og @Joerg Becker som holder ut. Jeg poster her for å støtte dem slik at de skal se at de ikke er alene. 

 

Jeg har ikke stemt i denne pollen, selv om jeg vil at promillegrensen skal ned. Jeg vil egentlig ha den til 0.5 eller 0.4. Må jeg velge mellom 0.8 eller 0.2 blir det 0.2.

 

0.8 er i mine øyne for høy promille for å føre båt. Det funker nok fint med 0.8 i promille når alt går greit og du er på transportetapper, og er du ute i Barentshavet kan du sikkert være enda fullere uten problemer. Men man må nesten tenke på de situasjonene der det er aller viktigst at man er klar i hodet.

 

Når det skjer en ulykke vil jeg at det er i alle fall en i båten skal være helt edru. Når man manøvrerer båten i trange farvann med fare for å treffe badende og andre ting vil jeg at den som fører båten skal være edru. Det finnes sikkert mange slike eksempler der situasjonen krever høy konsentrasjon, og det er i disse situasjonene der er viktig at man er klar i hodet. Spesielt situasjoner der man har ansvar for, eller står i fare for å skade andre.

 

Alle klarer å føre en båt i sakte fart midt i et bredt sund med litt promille, men det er ikke det man skal kalibrere etter, man må kalibrere etter ytterkantene, det er de som bør sette grensene.

Midtpinne

Midtpinne

Stemningen er blitt litt kjip i denne tråden, man blir kalt både det ene og det andre dersom man poster at man vil forandre dagens lovverk. Det er synd. All ære til @Pinkvin og @Joerg Becker som holder ut. Jeg poster her for å støtte dem slik at de skal se at de ikke er alene. 

 

Jeg har ikke stemt i denne pollen, selv om jeg vil at promillegrensen skal ned. Jeg vil egentlig ha den til 0.5 eller 0.4. Må jeg velge mellom 0.8 eller 0.2 blir det 0.2.

 

0.8 er i mine øyne for høy promille for å føre båt. Det funker nok fint med 0.8 i promille når alt går greit og du er på transportetapper, og er du ute i Barentshavet kan du sikkert være enda fullere uten problemer. Men man må nesten tenke på de situasjonene der det er aller viktigst at man er klar i hodet.

 

Når det skjer en ulykke vil jeg at det er i alle fall en i båten skal være helt edru. Når man manøvrerer båten i trange farvann med fare for å treffe badene og andre ting vil jeg at den som fører båten skal være edru. Det finnes sikkert mange slike eksempler der situasjonen krever høy konsentrasjon, og det er i disse situasjonene der er viktig at man er klar i hodet. Spesielt situasjoner der man har ansvar for, eller står i fare for å skade andre.

 

Alle klarer å føre en båt i sakte fart midt i et bredt sund med litt promille, men det er ikke det man skal kalibrere etter, man må kalibrere etter ytterkantene, det er de som bør sette grensene.



×
×
  • Create New...