Jump to content

Edit History

Joerg Becker

Joerg Becker

Ventus skrev for 2 timer siden:

Du ønsker "nullvisjonen" der lett satt på spissen "alle midler helliger..:" - jeg mener man kan ha en ganske så mye mer rasjonell tilnærming til dette. Og den starter med tilstedeværelse av politi som er egnet til å tå alle gruppene av fartssyndere, grisekjørere, berusede, ukyndige med mere... ...... som så ikke følges opp - men så klart; noen sover bedre av den slags.

Videre at

Jeg ser også dette tvert imot din retning.
Jeg synes at det er helt ok med Politi både på sjøen og i gatene.
Det gjør livet en god el tryggere for de som har behov.

Men ang. å overvåke alt på punkt og prikke forventer jeg bare mer ansvar av folk flest.
For min del trengs det ikke mye politi alle steder, men en straffeloven som rett og slett må være mye dyrere,

så mye dyrere at det f.eks. er billigere å bruke drosje fra Oslo til Athen enn å ta sjanse for å bli tatt beruset,
Bare et eksempel, men det må svi mye.

Hard og direkte kjøreforbud i 1, 2, 3 måneder (inkl. overføring på alle førerkort) og f.eks.
dobling ved å bli tatt annengangs hjelper også mye.
Og dette er også bare fair play med blikk på forskjellen mellom temmelig fattig og rik
siden det rammer begge like hard.

La det håndheves en del ganger, inkl. "show" på offentlige media, da hyler de første 200 og deretter blir det bedre.
Folk flest er jo ikke redde noen ting ellers, i et land der man får pengekreditt for alt, men når en må gå....
Dette funker for alle.

Nå kommer sikker " alt for hard, alt for overdreven...."
Svaret mitt: "Jaha? Altså er lover likevel bare bra når de nytter, men ikke begrenser ved overmot?"

:giggle:
Vri og snu det som du vill.
I disse raske tider er det eneste som hjelper et folk å lære fort av andre og å reagere tidelig.
Alle land som venter, på tross av at andres erfaringer er synlig, betaler en høy pris til ingen nytte.
Og dette er jo ikke helt ukjent i Norge heller, hvis jeg ikke tar helt feil...

Så, det eneste som jeg virkelig ser som et problem
er disse få borgere som mener at de trenger egne lover for å kunne drikke og kjøre,
som er forbudt for alle andre ellers.

Her blir det kokt noe opp som ikke en gang er verdt så mye som en fis,
akkurat som med tid- og pengeforbrenning i politikken.

Det er bare å sette sikkerheten lik for alle, da er vi ferdig med denne problematikken
og kan gjøre noe nyttig.

:fishing:
Jørg

Joerg Becker

Joerg Becker

Ventus skrev 1 time siden:

Du ønsker "nullvisjonen" der lett satt på spissen "alle midler helliger..:" - jeg mener man kan ha en ganske så mye mer rasjonell tilnærming til dette. Og den starter med tilstedeværelse av politi som er egnet til å tå alle gruppene av fartssyndere, grisekjørere, berusede, ukyndige med mere... ...... som så ikke følges opp - men så klart; noen sover bedre av den slags.

Videre at

Jeg ser også dette tvert imot din retning.
Jeg synes at det er helt ok med Politi både på sjøen og i gatene.
Det gjør livet en god el tryggere for de som har behov.

Men ang. å overvåke alt på punkt og prikke forventer jeg bare mer ansvar av folk flest.
For min del trengs det ikke mye politi alle steder, men en straffeloven som rett og slett må være mye dyrere,

så mye dyrere at det f.eks. er billigere å bruke drosje fra Oslo til Athen enn å ta sjanse for å bli tatt beruset,
Bare et eksempel, men det må svi mye.

Hard og direkte kjøreforbud i 1, 2, 3 måneder (inkl. overføring på alle førerkort) og f.eks.
dobling ved å bli tatt annengangs hjelper også mye.
Og dette er også bare fair play med blikk på forskjellen mellom temmelig fattig og rik
siden det rammer begge like hard.

La det håndheves en del ganger, inkl. "show" på offentlige media, da hyler de første 200 og deretter blir det bedre.
Folk flest er jo ikke redde noen ting ellers, i et land der man får pengekreditt for alt, men når en må gå....
Dette funker for alle.

Nå kommer sikker " alt for hard, alt for overdreven...."
Svaret mitt: "Jaha? Altså er lover likevel bare bra når de nytter, men ikke begrenser ved overmot?"

:giggle:
Vri og snu det som du vill.
I disse raske tider er det eneste som hjelper et folk å lære fort av andre og å reagere tidelig.
Alle land som venter, på tross av at andres erfaringer er synlig, betaler en høy pris til ingen nytte.
Og dette er jo ikke helt ukjent i Norge heller, hvis jeg ikke tar helt feil...

Så, det eneste som jeg virkelig ser som et problem
er disse få borgere som mener at de trenger egne lover.
Her blir det kokt noe opp som ikke en gang er verdt så mye som en fis,
akkurat som med tid- og pengeforbrenning i politikken.

Det er bare å sette sikkerheten lik for alle, da er vi ferdig med denne problematikken
og kan gjøre noe nyttig.

:fishing:
Jørg

• Create New...