dude
Pinkvin skrev 40 minutter siden:----
Jeg vil ha godteri, men dersom jeg ikke får det så skal faen ikke noen andre få heller. Drar inn grupper og andre som ikke har en dritt med fritidsbåter og gjøre og sier at de skal "smake samme medisin" så og si.
Kunne sagt at argumentasjon som det er "dumt", "ulogisk" og "rart". Men dessverre er det bare smålig i sin enkleste og reneste form.
Hva er bakgrunnen for at du klipper vekk hovedpoenget mitt når du siterer meg?
og i tillegg tillegger meg meninger og holdninger jeg slett ikke har?
min argumentasjon var "om man er ute etter å få ned skadestatistikken, fysisk som mentalt." Burde man også snakke
om promillegrenser andre steder enn i båt. Altså grenser, ikke å ta fra noen som helst godteriet, men ikke la andre betale prisen om det blir for mye snop på en måte.. Tror nok de som er blitt påført ubøtelige skader i nevnte arenaer er mer
enige i at noe kunne vært gjort der enn at det er smålig tankegang.
For de som har lest mine tidligere innlegg, er jeg ikke for å senke promillegrensa til sjøs, nettopp fordi jeg er
overbevisst om at den enkelte som holder seg innenfor allerede fastsatte grense, er ansvarlige, og kanskje
kompenserer litt promille med å være mer forsiktige? mens de som ignorerer grenser, er gjerne de som er både brautende
uforsiktige, og kommer oftere i uhell.. (min antagelse, kanskje noe smålig?)