Pathfinder Svart 2.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2010 Ai ai Captain Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 2.August.2010 Link til dette innlegget Svart 2.August.2010 Inbiller meg at 1.22 er siste versjon. (på 49 xg kom 1.22 sånn ca.ca. i mars/april 2010) Kan jo sjå slik ut her også: CODE: 45XG V01.22 Q1 2010 http://www.navionics.it/Charts_GoldPlus.asp?More=1&ChartSizeID=8&GoldCode=45XG Feilene på brikkene er eg ikke overraska over når eg ser hvor mye feil eg har funnet selv på kort tid. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Min Raymarine E90W (kjøpt tidligere i år) har "Navionics ready-to-navigate" kart, og denne stenen er ikke anmerket her heller. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Pathfinder Svart 3.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Rapporterer du feilene til Navionics Volfro. Og får du tilbakemelding fra dem? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 en ting er bombesikkert enten kartene er feil eller ikke : vaker du langs land slik smeller det før eller senere selv ville jeg gått omtrent midt i langs rørlinja / altså i midten dem sier det finnes 2 kapteiner - en som har gått på og en som kommer til og gå på har selv en lei uvane og prøver stort sett alltid og gå der det er dypest og i midten Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Pathfinder Svart 3.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Jeg satt vel å tukla med et eller annet da ser du Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 (redigert) og endte opp med å tukle med småstein i fjæra haha (hvorfor kommer ikke nye avartar bildet mitt opp Redigert 3.August.2010 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
arkmarin Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Jeg viser til tidligere tråd angående feil i Navionic Gold. https://baatplassen.no/i/index.php/topic/57847-navionics-xg-kart-med-alvorlige-feil/page__st__30__p__942754__fromsearch__1#entry942754 Jeg sendte inn en lang liste med feil til Navionics. Det gikk lang tid før de svarte, at deres database hadde ingen av de feilene jeg rapporterte inn! I versjon 1.22 hadde de rettet de fleste feilene, men fortsatt er lykta Kaura på kysten av N-Trøndelag å finne i to forskjellige posisjoner på kartet, med ca 3 nm forskjell. Jeg har innrapportert dette til BelaMarin. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
volfro Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Nei, må nok inrømme at eg ikke har tatt meg tid til å rapportere feilene ennå. Får se til vinteren om det blir noe tid. Skulle vel være unødvendig med disse feilene, rett og slett slurv og skrivefeil etc.etc. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 (redigert) Pathfinder. Beklager at jeg ikke hadde tid til å sjekke i båten før i kvled. På min E120 med siste oppdaterte kartbrikke (kjøpt i april i år) var ikke skjæret ditt merket. Det ser akkurat ut som på dine kartutstnitt over. Bortsett fra at jeg nå har satt inn et wp slik at jeg husker dette til neste. Flott at du har rapportert det til Navionics. Det store spørsmålet for meg er om alle kartprodusenter har samme data -hvorfor er det da forskjeller på slike elementære ting i kartene? Kanskje vi må gå over til ECDIS i båten vi også? Redigert 3.August.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 3.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Pathfinder. Beklager at jeg ikke hadde tid til å sjekke i båten før i kvled. På min E120 med siste oppdaterte kartbrikke (kjøpt i april i år) var ikke skjæret ditt merket. Det ser akkurat ut som på dine kartutstnitt over. Bortsett fra at jeg nå har satt inn et wp slik at jeg husker dette til neste. Takk for hjelpen. Da vet jeg at jeg kan kalle meg Pathfinder med stor P. Jeg brøyter landskapet og finner trygge stier, slik at resten av flokken kan ferdes trygt. Men tror ikke jeg ville lagt det inn som et WP. Litt skummelt om man går på autopilot. Spøk til side. Jeg er ikke første, og ganske sikkert ikke sistemann, som råker på her. Utrolig dårlig merket visuelt , (hvor mye koster det å sette opp en ekstra stake????), i et sund med mye trafikk. Leden i mitten av sundet er ikke bred selv om det kan se slik ut. På nordvestsiden er det gode vaffler og hyggelige naboer ihvertfall. Skal si ifra om Navionics rapporterer tilbake til meg. Håper de er seriøse. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Hvor er det du kjøper vafler der da? Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 3.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 (redigert) Man kjøper de ikke. De blir påspandert som belønning for at man bringer Redningsskøyta til den lokale båthavnen. Man blir behandlet som konger om man drar på grunn i Asmalsund. Kona har til og med skrevet seg inn i gjesteboka på en av hyttene der, og jeg har sendt bilder til en stolt hytteboer med hans kone og redningsskjøyta i profil. Skal ikke mye til for å glede andre. Min kones dagbok Redigert 3.August.2010 av Pathfinder (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Så nå vet vi hvorfor det heter aSMALsund Flott at gutta på Horn Flyer var til god hjelp da. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 jeg sniker inn et lite OT spørsmål her siden jeg mistenker det er en del lokalkjente folk som følger denne tråden. Jeg skal med seilbåt til Sand på Spjærøy nå til helga. Masta når 16m og lurer derfor på hvilken rute som er best (kommer fra indre Oslofjord). Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Pathfinder Svart 3.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Jeg ville ikke lyttet til råd fra meg for å si det sånn Noen mener jeg burde skifte navn fra Pathfinder til Snublefot Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 8.August.2010 Link til dette innlegget Svart 8.August.2010 da er grunna avmerket også på min plotter med et waypoint. Og jeg som ventet helt til i våres for å få med så nytt kart som mulig, da. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 8.August.2010 Link til dette innlegget Svart 8.August.2010 Jeg skal med seilbåt til Sand på Spjærøy nå til helga. Masta når 16m og lurer derfor på hvilken rute som er best (kommer fra indre Oslofjord). Du er vel der allerede nå... men da går du inn fra Oslofjorden ved Strømtangen fyr over Lera, nordover gjennom Kjøkøysund, sørover Løperen, inn gjennom alt rusket mot Sand (greiest like nord for Møren). Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.