ChristerGj Startet 2.August.2010 Link til dette innlegget Startet 2.August.2010 For snart to uker siden ble jeg frastjålet båtmotoren min, og som en reserveløsning har jeg fått låne en eldre johnson 9,9 (har desverre ikke noe modell på denne, men hvis det skulle være til hjelp mener jeg det sto sea horse på den..). Motoren var lettstartet, men for at kontrollstrålen fra kjølinga skulle komme måtte en få opp litt turtall. La også merke til at det rant ut en del vann nede på stammen, i overgangen mellom undervannshuset (?) og propelldelen. Impeller skal være skiftet, og spørsmålet mitt blir om kjølevannet skal komme ut langs stammen også? Åpninga for kontrollstrålen er jo knøttlite, så går ut i fra at det må finnes flere utløp.. Takknemlig for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 2.August.2010 Link til dette innlegget Svart 2.August.2010 Mesteparten av det brukte kjølevannet dumpes inne i stammen ( uten det vannet hadde stammen blitt veldig varm... ), stammen er heller ikke 100% tett så vannet kan komme ut mange steder. Kontroll stålen er som navnet sier kun en kontrollstråle . Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Snekker'n Svart 2.August.2010 Link til dette innlegget Svart 2.August.2010 Velkommen til Baatplassen! Jeg har antagelig samme type motor som du henviser til. En gang i mellom må kontrollstrålehullet stakes opp. Det tetter seg av salt. Forsøk å stikke inn et tykt, stivt fiskesnøre eller en ståltråd for å stake opp. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Chipsrederx85 Svart 2.August.2010 Link til dette innlegget Svart 2.August.2010 Velkommen til Baatplassen! Jeg har antagelig samme type motor som du henviser til. En gang i mellom må kontrollstrålehullet stakes opp. Det tetter seg av salt. Forsøk å stikke inn et tykt, stivt fiskesnøre eller en ståltråd for å stake opp. Smart! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.