chris292 Startet 2.August.2010 Del på Facebook Startet 2.August.2010 for noen dager siden løsnet og forsvant bolten som holder bunnkaret på plass på forgasseren, bolten har mest sannsynlig falt ned i bunnen av motorrommet hvor jeg ikke kommer til eller kan se. jeg klarer ikke å få tak i den.. jeg har prøvd med magnet, men når jeg skrudde ut den andre for å bestille en ny så viste det seg at den ikke var magnetisk. jeg har prøvd med ståltråd men jeg får den ikke ut.. noen som har tips til hvordan jeg kan få tak i den? jeg har bestilt ny, men den kommer ikke før om 14 dager, har lyst til å få kjørt båt de siste dagene av ferien! Sitér dette innlegget Link to post
spjærøy26 Svart 2.August.2010 Del på Facebook Svart 2.August.2010 prøv at lage en skrape eller noe ? på en ståltråd? Sitér dette innlegget Link to post
nimbussen Svart 2.August.2010 Del på Facebook Svart 2.August.2010 ha i ny pose i støvsugeren din og prøv med den ,er ikke en eneste liten skrue jeg ikke har funnet igjen,det er i allefall verdt ett forsøk for deg også Sitér dette innlegget Link to post
Teza Svart 2.August.2010 Del på Facebook Svart 2.August.2010 Alternativt tynn sokk eller nylonstrømpe i munnstykket på støvsugeren. (bli dog ikke tatt på fersken i undertøysskuffen til kona på jakt etter nylonstrømper) Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 2.August.2010 Del på Facebook Svart 2.August.2010 Nylonstrømpetrikset fungerer bra. Fest den med strikk eller tape. Lykke til. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
chris292 Svart 2.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2010 skal prøve støvsuger i morgen, men bruker bare våtstøvsugeren og så ser jeg gjennom beholderen etterpå.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøgang Svart 3.August.2010 Del på Facebook Svart 3.August.2010 Hvis du ikke finner den med støvsuger kan du kanskje prøve dette: Regner med det ikke er så lett å se under motoren... Har selv løst dette med å bruke bærbar pc og webkamera samt en god lykt... Sitér dette innlegget Link to post
Luna III Svart 3.August.2010 Del på Facebook Svart 3.August.2010 Kjenner problemet ja. Løste for min del dette ved å kjøpe ett sett på Claes Ohlson (tror jeg) Der fikk jeg en magnet med langt flexihåndtak og så i tillegg en med gripeklør.Veldig kjekk å ha i verktøykassa i båten. Men det avhenger selvfølgelig av at man ser det man skal ha tak i. Det med vann/støvsuger var smart. For øvrig lagde jeg min egen utgave av en slik for noen år siden. Hadde behov for å suge opp vann på et veldig trangt sted. Tok en 5 liers plastkanne. Lagde hull til støvsugermunnstykket i korken på kanna. Lagde så hull i et hjørne lengst unna korken som passet til en tynn vannslange. Vannslangen kunne komme till bakmed, under, innimellom. Støvsugeren, på lav hastighet sugde vakuum i kanna og vann + annet småtteri havnet i kanna. Du fikser det nok. Fortsatt god båtsommer. Sitér dette innlegget Link to post
chris292 Svart 3.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2010 JA!!! har prøvd støvsugeren idag, og fikk den opp etter en liten stund men jeg fant ikke pakningene så jeg til butikken der jeg har bestilt nå skrue og hører om de har pakninger til den. så får jeg svar at han har sikkert men den nye bolten og 2 pakninger kommer i morgen så han spurte om jeg bare kunne vente.. når jeg bestilte bolten sa de 14 dager.. i morgen er det gått 6, så da blir det vist litt kjøring før ferien er over.!!! Sitér dette innlegget Link to post
innaskjærs Svart 3.August.2010 Del på Facebook Svart 3.August.2010 for noen dager siden løsnet og forsvant bolten som holder bunnkaret på plass på forgasseren, bolten har mest sannsynlig falt ned i bunnen av motorrommet hvor jeg ikke kommer til eller kan se. jeg klarer ikke å få tak i den.. jeg har prøvd med magnet, men når jeg skrudde ut den andre for å bestille en ny så viste det seg at den ikke var magnetisk. jeg har prøvd med ståltråd men jeg får den ikke ut.. noen som har tips til hvordan jeg kan få tak i den? jeg har bestilt ny, men den kommer ikke før om 14 dager, har lyst til å få kjørt båt de siste dagene av ferien! På Biltema (art 12-519)får du en fleksibel stang med (m/skrutrekkerhåndtak)magnet i enden til 79,-. Den gjør nok susen skal du se Sitér dette innlegget Sjøsyk Link to post
MajorAndy Svart 3.August.2010 Del på Facebook Svart 3.August.2010 Måske lidt OT, men alligevel: Jeg havde en forstoppet køkkenvask og købte en sådan: http://www.lavprisvvs.dk/shop/ash-pot-askesuger-med-218139p.html Ned med sugestykket i afløbet, støvsugeren i den anden ende og vips: Beholderen fuld af ildelugtende slam. DIY-slamsuger! Fungerer sikkert osse som vandstøvsuger, møtrikfinder mm. Andy Sitér dette innlegget Link to post
Sjørøveren Svart 3.August.2010 Del på Facebook Svart 3.August.2010 Tok en 5 liers plastkanne. Lagde hull til støvsugermunnstykketi korken på kanna. Lagde så hull i et hjørne lengst unna korken som passet til en tynn vannslange.Vannslangen kunne komme till bakmed, under, innimellom. Støvsugeren, på lav hastighet sugde vakuum i kanna og vann + annet småtteri havnet i kanna. Det var vel en støvsuger beregnet for å suge vann? Ellers kunne dette være farlig. Litt vann i en vanlig støvsuger kan forårsake kortslutning, jordslutning og brann. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.