Jump to content

VP DPH hydraulikksylinder

Sirrams

Recommended Posts

Hei igjen :rolleyes:

Da har jeg vært lykkelig eier av NB820 med en d4 og dph-drev siden mai. Det vil si, helt til for noen dager siden, da oppdaget jeg oljeflekker på sjøen ved brygga bak båten, og etter landsetting og inspeksjon fant jeg lekkasje på en av styresylindrene. OK- det er vil ikke verdens undergang tenkte jeg, og begynte å sjekke tilgjengelighet og pris. Jeg ble litt lang i maska da det IKKE finnes reparasjonssett, ikke finnes innbyttemulighet til reparert enhet, og prisen er uhørt for denne hydraulikksylinderen. Fra 7-8000 og oppover, og som vanlig, det halve i USA.(VP varenr. 21221427)

På toppen av det hele dreier det seg om en 2007-modell, forskriftsmessig vedlikeholdt, og med gangtid på knappe 300 timer!

Noen som vet om enheten kan repareres? Rimelig anskaffelse? Reklamasjonsmuligheter?

PÅ forhånd takk.

mvh Sirrams

dette er et kjent problem på disse drevene. VP leverer kun komplette sylinder sett - men det er skrevet her inne at det er fullt mulig å bytte foringene i sylinderne.

DPH drevene har nå en helt annen konstruksjon med styresylindre i kompositt. VP har også en belg som du kan sette på for å hindre rur som sliter på foringene.

VP sier selvfølgelig i sitt arrogante seg der de for tiden driter i kundene at dette ikke er reklamasjon. Jeg er meget bestemt på at de bør dekke dette.

<>Da har jeg vært lykkelig eier av NB820 med en d4 og dph-drev siden mai. Det vil si, helt til for noen dager siden, da oppdaget jeg oljeflekker på sjøen ved brygga bak båten, og etter landsetting og inspeksjon fant jeg lekkasje på en av styresylindrene. <>

På toppen av det hele dreier det seg om en 2007-modell, forskriftsmessig vedlikeholdt, og med gangtid på knappe 300 timer!

Dette er en helt klar reklamasjon. Anbefaler at du går inn på forbrukerrådets sider, henter en av deres standard maler og bruker den til å skrive et brev til forhandler der du reklamerer og krever dette reparert kostnadsfritt for deg. Lag kopiliste og send kopi til VP Norge samt forbrukerrådet. Sett en svarfrist på ca. en uke. Følg opp pr. telefon etter et par dager. Har du det travelt sørger du bare for å få et skriftlig nei snarest mulig, ordner opp selv og tar dette via advokat i etterkant (mener det er slik Mr. Worse anbefaler - om tida er kritisk ift. sesong osv.) Lykke til!

hei igjen

fikk dette på garantien uten diskusjon, men nå kjenner han mekanikkeren meg da , for jeg sa klart fra da jeg fikk dyseproblemer og de bare ville bytte en og en , så tilslutt byttet de alle.

du må bare gå fram på en hygglig måte men blir du møtt med avvisning så er det på sin plass å fortelle om kjøpsloven og i en evt tvist vil saken gå i din favør, men man slipper som regel å gå så langt.

lykke til :flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...