Jokke1981 Startet 2.August.2010 Link til dette innlegget Startet 2.August.2010 Hei. Har kjøpt båt med septik tank. Hvordan tømmer jeg dette? Systemet er lagt opp til at jeg kan velge mellom å spyle det rett i sjøen, eller samle det i septikktank. Muligheten for å tømme møkka rett fra septik og ut i sjø er ikke der. Hvilke kraner må jeg åpne/stenge for å få sugd det ut? Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 2.August.2010 Link til dette innlegget Svart 2.August.2010 Det bør vel være en pumpe som kan pumpe ut innholdet av septiktanken til sjøs? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Jokke1981 Svart 2.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2010 Det bør vel være en pumpe som kan pumpe ut innholdet av septiktanken til sjøs? Det er det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 2.August.2010 Link til dette innlegget Svart 2.August.2010 Kva type dass er det du har? Det er lettare å svara når vi veit type Enkelte dass har trevegsventil: Pumping til tank, direkte ut og eit tredje val for tømming av tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 2.August.2010 Link til dette innlegget Svart 2.August.2010 Det er det ikke. Er septikktanken kun beregnet for vakuumtømming via dekksgjennomføring? I så fall har du ikke veldig mange tømmemuligheter langs kysten foreløpig. Har du sjekket muligheter for ombygging og skroggjennomføring? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Jokke1981 Svart 2.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2010 Er septikktanken kun beregnet for vakuumtømming via dekksgjennomføring? I så fall har du ikke veldig mange tømmemuligheter langs kysten foreløpig. Har du sjekket muligheter for ombygging og skroggjennomføring? Ja den er kun beregnet til det. Båten ligger i dalslands kanal og har tømmemuligheter der. Men lurer på hvordan den fungerer, om det bare er å stenge alt så det suger opp ved vakuum, eller om jeg må åpne selve toalettet så det blir luft gjennomstrømning? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.