liveview Startet 3.August.2010 Link til dette innlegget Startet 3.August.2010 Heisann fra en nykommer! Har lenge gått med lyst på en klassisk "mahognyracer", og etter å ha siklet på en del prosjekt/selvbygger tråder her inne begynner jeg å seriøst vurdere prosjekt. I den sammenheng har jeg litt spørsmål som forhåpentligvis de som har gjort dette kan svare på. 1. Ca kostnad som må påregnes (ekskl. motor) 2. Vanskelighetsgrad (for en person der snekkererfaring mer eller mindre begrenser seg til å skru terrassebord ) 3. Jeg ønsker en båt som kan brukes mer eller mindre som en vanlig daycruiser. De fleste selvbyggene jeg har sett er med oppdelt cocpit noe jeg ikke egentlig ønsker. Dermed lurer jeg på om dette bare er "tradisjon" eller har innvirkning på hvor solid båten er og dermed er et must. Om man ser på denne båten Vil det være et problem å fjerne de to "utstikkene" bak fremsetene? Håper på svar, og kanskje vinterprosjekt på det blide sørland Sitér dette innlegget Link to post
liveview Svart 3.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Hmm, tidsbegrenset redigeringsmulighet? Uansett, fant svar på ene spørsmålet på denne bloggen, der interiøret er akkurat slik jeg ønsker. Sitér dette innlegget Link to post
Odmar Svart 6.August.2010 Link til dette innlegget Svart 6.August.2010 (redigert) Jeg har bygget en Squirt - startet på samme nivå som deg. Ikke noe problem (hvis du kan skru terassebord) ta tiden til hjelp. Bruk Båtplassen til hjelp og råd...... Du er i ferd med å gjøre noe som er avhenighets skapende...... Stå på, ta bilder og hold oss oppdatert... Redigert 6.August.2010 av Odmar (see edit history) Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
dastunt Svart 6.August.2010 Link til dette innlegget Svart 6.August.2010 Heisann! Og velkommen til BP. Kjekt og sjå det er andre som vurderer glen-l båter. Her er min squirt 11 " BOTR-2009 Spørsmål 1: Bruker sipo mahogny fra olsofiner. ca 8000 i mahogny til heile båten. Ein del av det er frakt oslo-førde 6mm kryssfinerplate er ikkje så dyrt. epoxy og duk fra west ca 6000. med utstyr rekner eg med å komme under 20k. grovt rekna! 2: Har ingen erfaring med trebåt fra før. Er berre å bruke tida så går det fint! Mykje hjelp og få her inne på BP. 3: Har sett zipen uten avdelt cocpit. Skulle tru det ikkje var noke problem, men du bør kanskje spørr på forumet til glen-l. mvh stig Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
liveview Svart 6.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2010 Flott. I grovbudsjettet mitt har jeg regnet ca 35000 i materialkostnad, så bør være god plass der da. Sitér dette innlegget Link to post
Odmar Svart 6.August.2010 Link til dette innlegget Svart 6.August.2010 Da tror jeg du er innenfor med god margin, send en IM så kan du komme å ta en titt på Squirten. Jeg landet på en 15 lapper for båt med Motor..... Kjør på... Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
FjordHT Svart 7.August.2010 Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 Fint med flere slike prosjekter. Hvis du ser på denne linken http://www.glen-l.com/picboards/picboard13/pic680-frame.html Så ser du på bildene at det burde nok gå greit å endre ting litt :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.