Jump to content

Spørsmål rundt selvbygg av Glen-L (Zip)

liveview

Recommended Posts

Heisann fra en nykommer!

Har lenge gått med lyst på en klassisk "mahognyracer", og etter å ha siklet på en del prosjekt/selvbygger tråder her inne begynner jeg å seriøst vurdere prosjekt.

I den sammenheng har jeg litt spørsmål som forhåpentligvis de som har gjort dette kan svare på.

1. Ca kostnad som må påregnes (ekskl. motor)

2. Vanskelighetsgrad (for en person der snekkererfaring mer eller mindre begrenser seg til å skru terrassebord :blush: )

3. Jeg ønsker en båt som kan brukes mer eller mindre som en vanlig daycruiser. De fleste selvbyggene jeg har sett er med oppdelt cocpit noe jeg ikke egentlig ønsker.

Dermed lurer jeg på om dette bare er "tradisjon" eller har innvirkning på hvor solid båten er og dermed er et must.

Om man ser på denne båten

dsn-zipf.jpg

Vil det være et problem å fjerne de to "utstikkene" bak fremsetene?

Håper på svar, og kanskje vinterprosjekt på det blide sørland :smiley:

Heisann! Og velkommen til BP. :flag_bp:

Kjekt og sjå det er andre som vurderer glen-l båter. Her er min squirt 11 " BOTR-2009

Spørsmål 1: Bruker sipo mahogny fra olsofiner. ca 8000 i mahogny til heile båten. Ein del av det er frakt oslo-førde :headbang:

6mm kryssfinerplate er ikkje så dyrt. epoxy og duk fra west ca 6000. med utstyr rekner eg med å komme under 20k. grovt rekna!

2: Har ingen erfaring med trebåt fra før. Er berre å bruke tida så går det fint! Mykje hjelp og få her inne på BP.

3: Har sett zipen uten avdelt cocpit. Skulle tru det ikkje var noke problem, men du bør kanskje spørr på forumet til glen-l.

mvh stig

Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...