Jump to content

Skal vi akseptere å bli jaget om vi trenger nødhavn?

Nautofil

Recommended Posts

I henhold til saken.. så hadde eg aldri godtatt å blitt jaget fra den kaien. Ville nokon slept og fortøyd på nytt for meg, så kunne de fått lov.

MEN..... det er mange rustne volvoer på sjøen, båter som ikkje har fått sjekket gjennomføringer eller slanger, eller nye filter.... Kvifor skal en drive vedlikehold når alle er så hyggelige på sjøen og hjelper til om det oppstår problem......

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Er det Nødhavn, er det vel ikke lov å nekte skulle jeg tro...

PS; Jeg måtte pent betale havneavgift til Horten når jeg lå i nødhavn der borte i over en uke.... trodde heller ikke de krevde det.. men slik var det jo...

Nå er det vel å strikke strikken litt vel langt å kalle et ukes opphold for nødhavn.... Nødhavn er noe en etter mitt syn trenger for en kort periode for å unngå å havne i nød...

Har en fått sleper ombord så er det ikke akkutt nød, så da kunne han med fordel ha lagt båten et annet sted.... Jeg mener at det ikke kan være å søke nødghavn å ligge en uke i en gjestehavn fordi en har feil på et eller annet eller at en blir slept til en eller anne brygge en selv velger et eller annet sted.....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Han kunne nok ikke det.

Redningskøyta la ham der da de fikk et annet hasteoppdrag.

Tja.... Du vet nok dette bedre enn eieren av båten som sier dette..

– Siden skøyta ble kalt ut på et nytt oppdrag, ba jeg bare om å bli slept til nærmeste havn.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...