s/y UT-sia Startet 3.August.2010 Link til dette innlegget Startet 3.August.2010 Heisan Etter en kort men suksèfylt periode(høst, vinter og vår) med vår nidelv 690, fant frua ut at nå eller aldrig, konverterer vi til "stor" båt. Valget falt da på en bavaria 33 cruiser, som vi har hatt en topp sommerferi i. Men enten vi liker det eller ikke, går det smått om sen mot høst og etter hver vinteropplag. Og siden jeg ikke har noen erfaring med seilbåtopplager trenger jeg alt jeg kan få av gode råd og tips. Hva slags krybbe vil dere anbefale? Båten veier vel ca 5500 kg og har vel tenkt (som så mange andre) å vanligvis ha masta oppe i vinteropplaget. Hva anbafelses av "stativ" til presenning? Tommy Sitér dette innlegget Link to post
Gunnar Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Kan anbefale OPI seilbåtkrybbe - http://www.opi.no/default.pl?showPage=181 og dekkstativ - http://www.opi.no/default.pl?showPage=183 - Gunnar Sitér dette innlegget Link to post
s/y UT-sia Svart 3.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 (redigert) Takker for svar. Ser at du står oppført med en hanse 343 som da er 1 fot større en min båt. Bruker du selv OPI?? I så fall hvilken type av OPI Tommy Redigert 3.August.2010 av Tommy-lc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
s/y UT-sia Svart 3.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Takker for svar. Ser at du står oppført med en hanse 343 som da er 1 fot større en min båt. Bruker du selv OPI?? I så fall hvilken type av OPI Tommy Sitér dette innlegget Link to post
Bømlo Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 (redigert) Har en solid stålkrybbe fra lp-yacht. Koster litt mer en de billigste løsningene, men fører til god nattesøvn når vinterstormene uler Norsk forhandler er Seatronic. Jeg har gått opp en dimensjon (til 3S) da jeg står med masten oppe. Redigert 3.August.2010 av Bømlo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
s/y UT-sia Svart 3.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Takker for svar. Det som er veldig intr. er jo hvor mange fot og hvor mye DIN bår veier i forhold til størrelse på krybba Tommy Sitér dette innlegget Link to post
Gunnar Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Til min Hanse 342 bruker jeg OPI Mini 5. Jeg har masten oppe, og det føles veldig greit med denne krybben. - Gunnar Sitér dette innlegget Link to post
s/y UT-sia Svart 25.Oktober.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2010 Heisan Da ligger båten vår trygt forvart i en OPI midi2 krybbe (3x3,5m) med et OPI presenningsstativ. Takker for alle gode råd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.