Jørgen S Startet 3.August.2010 Link til dette innlegget Startet 3.August.2010 Hei. I myraen min, er det veldig lite plass under dørken under hardtopen der hvor motoren sitter. Nå er det en Volvo b20 som står der. Den er montert midt i der, med en motorkasse oppå. Forsåvidt greit det, men jeg lurer på å bytte motor nå. til en diesel. har kikka på en Mercedes, men de er jo ganske høye, men så kom jeg til å tenke på vw. I de gamle transporterene, så satt det jo en dieselmotor som var tilta over på sia, noe som gjorde den så lav at den passa inn under motorlokket baki denna bilen. Er detnoen som har eller har hørt om noen som har marinisert en slik dieselmotor? Hvis jeg er heldig, er den lav nok til at jeg kan heve gulvet litt under hardtopen, og få plass til motoren under, og fortsatt ha ståhøyde, uten motorkasse^^ Sitér dette innlegget Link to post
tnorderu Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Hei, Ikke direkte svar på spørsmålet ditt, men i siste nummer av Praktiskt Båtägande er et en artikkel om marinisering av en VW 1.9 TDI. Der ble det brukt mariniseringsdeler fra Union Motor og litt hjelp fra et firma i Nederland, JD Engineering, for å tilpasse motorstyringen. Terje N. Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Den gamle motoren som stod i disse transporterene, var notorisk kjent for å få skjev topp, noe som ikke var gunstig. Dette var fordi de var litt små til bilen, og ofte ble kjørt hardt. Men om en er kyndig og kan planslipe toppen igjen, så er den jo god som gull igjen, og om den ikke skal kjøres altfor hardt i båt, så kan jo dette fungere. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 dette er vel 1,6 som også satt i golf Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Vrengen Svart 4.August.2010 Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 Disse motorene på 1.6 fungerte veldig bra i golf og passat, men i transporterene var det mye havarier og tull grunnet for stor belastning. i en båt tror jeg det vil bli litt tøfft for denne lille motoren da man har motstand hele tiden:) Sitér dette innlegget Link to post
Jørgen S Svart 4.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 Hmm. Takker for svar foreløpig. har jeg litt å tenke på. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 4.August.2010 Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 (redigert) trulsant har rett, de motorene slet fælt i "mellom bakker og berg", men ikke så mye på kontinentet. Dog, motoren sliter gjerne kontinuerlig i båt så hvorfor se frem til en ny skjev topp? I tilfelle må du passe godt på at propelleren ikke er for stor eller har for stor stigning. Sjekk toppturtall etter evt installasjon. Redigert 4.August.2010 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
overevne Svart 4.August.2010 Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 Marineserte en VW 2,4D for ca 20 år siden. Den er fremdeles montert i båten og fungerer uten problemer. Toppen har ikke vært noe problem så langt. I forbindelse med mariniseringen av motoren så må en ta noen forholds regler i forbindelse med eksos mainfoilen. Ta kontakt dersom du ønsker mer informasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.