silentia Startet 3.August.2010 Link til dette innlegget Startet 3.August.2010 Hei! Vi var på Østre Bolærne i fjor, samtidig som de som driftet anlegget gikk konk. Noen som har vært der i år og kan gi en kort beskrivelse på hvordan det er der nå med nye eiere? Butikken? Kafe/restaurant? Do/dusj-forholdene? Silentia Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Var ikke der i fjor, men har vært der i år og tidligere år. Enkelt å greit. Er som det har vært de siste årene. Butikken eller kiosken er vel en bedre betegnelse. Noe matvarer er det, men ikke mye. Kafe ikke prøvd, men BP medlem REM var fornøyd. Do/dush er som tidligere. Regner forøvrig med å ta en tur dit 15. august for å bli ett par dager. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bernt Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 Dyrt å ligge ved bryggene ,dyrt å handle i kjosken , dyrt å kjøpe gatekjøkkenmat på resturangen. Foresten ikke altid dyrt å handle i kjosken, Det er ofte tomt for ting å da er det billig. 25 kroner for iskaldt vann i dusjen. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 3.August.2010 Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 (redigert) Dyrt å ligge ved bryggene ,dyrt å handle i kjosken , dyrt å kjøpe gatekjøkkenmat på resturangen. Foresten ikke altid dyrt å handle i kjosken, Det er ofte tomt for ting å da er det billig. Har du i det hele tatt vært der i år? Maten er ikke gourmet, men den er da langt unna gatekjøkken. Den dagen jeg får slik mat på gatekjøkken, vil jeg bli kunde langt oftere enn idag. Bolærne har samme kokk som før, han fikk jobbe videre der ute. Gjestehavnen er vel ikke dyrere enn andre steder? Kan noen opplyse om pris, og hvor mye det koster andre steder, i oslofjorden? Og prisen er ink strøm, vann, og dusj med polett. Slik er det vel også andre steder er min erfaring. Skal jeg sette fingeren på noe, så må det være renholdet i dusjen. Og om det var mulig, et større utvalg i kiosken. Siden det nå drives på halv fart, så vil jeg påstå at ting er ganske bra, tatt de rådende forhold i betraktning. Redigert 3.August.2010 av Spinnaker (see edit history) Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
silentia Svart 3.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 OK, takk for innspill! Høres ut som i fjor og det er mer enn bra nok for oss. Østre Bolærne er et paradis for to- og fireåringen - fine tur- og bevegelsesmuligheter, samt Oslofjordens beste krabbefiske. Jeg hadde håpet at driften av kiosken/butikken var blitt bedre med nye eiere, men vi får bare handle inn alt vi trenger for noen dagers opphold på forhånd. I fjor var i hvert fall ikke prisen for å ligge der så mye dyrere enn andre steder, så vidt jeg husker. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.August.2016 Link til dette innlegget Svart 16.August.2016 Er det butikk på Bolærne? Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 16.August.2016 Link til dette innlegget Svart 16.August.2016 En liten enkel kiosk/butikk med det aller nødvendigste. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.August.2016 Link til dette innlegget Svart 16.August.2016 Litt kjøtt/grillmat f.eks.? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 16.August.2016 Link til dette innlegget Svart 16.August.2016 Går rykter om god pizza der. Åpnet serveringssted nede ved havna. Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 16.August.2016 Link til dette innlegget Svart 16.August.2016 Restauranten har uteservering med sommermeny, og er åpen fra 20. juni til 7. august. I 2016 forsøker vi også å ha åpent noen helger etter dette I tillegg finner du vanlige kioskvarer, bakevarer og grunnleggende dagligvarer her. Den er åpen hver dag i sommersesongen. Nærmeste store butikk er i Tønsberg eller Vrengensundet. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 16.August.2016 Link til dette innlegget Svart 16.August.2016 Var der første uka av Juli og det var en forbedring med "Restauranten" beliggende nede ved havna. Så ut som mange benyttet seg av den, også for å ta en pils. Vi kjøpte derimot fiskesuppe der og det var en gedigen nedtur. Smakte "Toro" med stort innslag av hvetemel..... Kr. 180 for en liten slant i bunnen av tallerken. Ellers er det oppgradert en del på det tekniske, blant annet landstrøm hørte jeg rykter om. Vi lå på innsiden av fergekaia så vi brukte strøm fra tavla til ferga. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Worry II Svart 16.August.2016 Link til dette innlegget Svart 16.August.2016 Italiener på kjøkkenet, kan nok mere om pizza :-) Men da er det nok ikke åpent i morgen. Er vel pølse og bacon i butikken der ? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.August.2016 Link til dette innlegget Svart 16.August.2016 Da bør vi vel oppsøke en butikk før vi kommer dit. Må vel ha en pils også, da det er varmt og godt om dagen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 16.August.2016 Link til dette innlegget Svart 16.August.2016 (redigert) Butikken på Kruke/Hvasser er en av favorittbutikkene mine. Masse italienske varer utenom det vanlige. Anbefales. Vil tro LarsH også er enig ? Ble vel der et par dager for mye værfast ? Redigert 16.August.2016 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.August.2016 Link til dette innlegget Svart 16.August.2016 Nå er det ikke jeg som handler, men etter hva fruen sider, var det en helt grei Joker-butikk der som hadde det meste. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 16.August.2016 Link til dette innlegget Svart 16.August.2016 Butikken på Kruke/Hvasser er en av favorittbutikkene mine. Masse italienske varer utenom det vanlige. Anbefales. Absolutt, en fantastisk butikk. Men tom for gåselever når jeg var der i sommer ;-) (Yepp, klistremerke for gåselever på butikkhylla). Og fiskehandelen der er absolutt helt fin. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 16.August.2016 Link til dette innlegget Svart 16.August.2016 Butikken på Kruke/Hvasser er en av favorittbutikkene mine. Masse italienske varer utenom det vanlige. Anbefales. (...) Og så har den Jokeren så mye godt øl med maritimt snitt. Endte vel med 7-8 forskjellige flasker i handlekurven i år... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Tom Rør Svart 16.August.2016 Link til dette innlegget Svart 16.August.2016 Da tror jeg Kruke blir stoppested for bunkring av vått og tørt :-) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 17.August.2016 Link til dette innlegget Svart 17.August.2016 Den Joker butikken har artig utvalg, men sats for alle del ikke på å fylle opp matlageret for lang tid fremover. Da blir det mye overtid fremover for å rette opp økonomien :-) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Sigurd Svart 17.August.2016 Link til dette innlegget Svart 17.August.2016 .................. Da blir det mye overtid fremover for å rette opp økonomien :-) Enig i stive priser, men for oss som holder til uti der er den gull verdt. Butikk på kaia. Blir litt sånn som med dieselpriser, tilgjengeligheten er viktigere enn prisen. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 17.August.2016 Link til dette innlegget Svart 17.August.2016 Tipper de har noe å slenge på grillen, samt nogle pilsner.? Er det vannslange på Bolærne? Må skylle fartøyet, da det er litt sjø og vind utpå nå. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 17.August.2016 Link til dette innlegget Svart 17.August.2016 Jepp, det er vann på Østerbollæren. På de andre østre Bollærne er det ikke vann. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 17.August.2016 Link til dette innlegget Svart 17.August.2016 Enig i stive priser, men for oss som holder til uti der er den gull verdt. Butikk på kaia. Blir litt sånn som med dieselpriser, tilgjengeligheten er viktigere enn prisen. Prisene faller nok som en stein når det bare er lokale tilbake og ferietiden er over Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
nomen Svart 17.August.2016 Link til dette innlegget Svart 17.August.2016 Jepp, det er vann på Østerbollæren. På de andre østre Bollærne er det ikke vann. Det er bare en "østre Bolær", den du mener er mellom bolæren og Jensesund tenker jeg☺ Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
VannTro Svart 17.August.2016 Link til dette innlegget Svart 17.August.2016 (redigert) Østre, Midtre og Vestre Bolæren som til sammen danner Bolærne :-) Gule sider er for øvrig uenig og kaller det Østre Bolærne, Midtre Bolærne og Vestre Bolærne. Dette er feil. Redigert 17.August.2016 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.