Jump to content

Fasiliteter på Østre Bolærne?

silentia

Recommended Posts

Den Joker butikken har artig utvalg, men sats for alle del ikke på å fylle opp matlageret for lang tid fremover. Da blir det mye overtid fremover for å rette opp økonomien :-)

Tror jeg hadde vært mer engstelig for helsa enn lommeboka på Joker, da karbonadedeigen hadde gått ut for fire dager siden, spareribs i går, og all kyllingfileten hadde siste forbruksdag i dag. Når kjøtt har gått fire dager over, kan man i prinsippet gi ihjel folk.

Betjeningen ga ikke utrykk for at det var så ille, så den butikken ville jeg styrt unna hvis jeg kunne velge?

Gule sider er for øvrig uenig og kaller det Østre Bolærne, Midtre Bolærne og Vestre Bolærne. Dette er feil.

Jeg er enig med deg, omtaler man en av de 3 øyene bør man bruke entallsform "Bolæren"

Så kan man unnskylde Gule sider og si at man sier f.eks. "Østre Bolærene" som en forkortelse av "den østre av de tre Bolærene" ,dermed blir det ikke så feil allikevel.

Er ikke lett dette her :smiley:

For å komme inn på topic igjen.

Det arrangeres guidede turer på Østre Bolæren, hvor man bl.a får være med inn i noen av fjellanleggene hvor radaren og en av kanonene fortsatt er intakt.

Det arbeides med å få åpnet enda mer, slik at man får tilgang til kasernen som er inne i fjellet, som er bygget for å huse 100 mann.

Dette vil trolig skje om et par år, jeg gleder meg!

Gå inn på bolarnefort.no

På Mellom Bolæren er det også guidede turer, hvor man bl.a er å ser på gamle gravrøyser og "Grevestuen" som ligger der.

Det er også rester etter en tysk fangeleir hvor mange Russere med bl.a Tuberkulose ble hold under krigen.

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Ja, det er nok en stygg sak fra krigens dager.

År etter, under den kalde krigen, kom det russere som ønsket å se stedet hvor "bestefaren" deres hadde dødd.

Det hadde naturligvis ingenting å gjøre med at det var en NATO base der som Russisk etterretning var meget interessert i å lære mer om.

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...