Jump to content

Frakt av 21 fot fra Kristiansund til Lofoten, tips?

jonniv

Recommended Posts

Om du velger båtfrakt tror jeg det kan være lurt å være til stede ved mest mulig av håndteringen av båten din.

En bekjent fikk fraktet en nydelig seilbåt fra østlandet til Lofoten som dekkslast på et av disse fraktskipene som går i rute opp og ned kysten. Husker ikke navnet på rederiet. Han fikk inntrykk av at rederiet "ordnet det meste" og hadde muligens ikke tenkt godt nok gjennom hvordan ting ville foregå..

Problemet var i allefall at mange av de som håndterte båten hans hadde en helt annen oppfatning av hvordan man behandler en lystbåt enn han selv..

Det blir kanskje sånn når man normalt jobber med containere og godt innpakket gods?

Han opplevde i alle fall at båten på bestemmelsesstedet ble løftet av med rustne, slitte kjettinger rett mot skroget. Deretter ble den fortøyd langs en brygge uten at man la ut fendre. Mens båten lå ved brygga kom lokale fiskebåter og la seg utenpå, også de uten fendre. Resultatet var at skroget fikk så mye skrammer og skader at han endte opp med å lakkere hele skroget.

Hei. Takker for svar og etter en liten sjekkrunde så ser jeg at Norlines har absolutt priset seg ut. (18000,- + mva) mot den billigste til nå er Ulvan (7500,- + mva) Er fortsatt litt dyrt så letingen fortsetter enn så lenge. Er pga jobb i utlandet ikke hjemme selv før om 2 uker så vi får se hva som skjer. Hadde jo vært trasig og fått heim en herpet båt. Kan hende jeg bare leier meg henger og henter selv men det hadde jo vært flott om den lå klar når jeg kom hjem :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...