Sturee Startet 5.August.2010 Link til dette innlegget Startet 5.August.2010 har noen spørsmål som jeg håper jeg får svar på, Noen som har erfaringer med selva ribber? Er det kvalitetsribber, eller er det bare noe dritt som ikke er vert ei krone? Vil kjøpe brukt, samtidig som jeg ikke finner noe forhandler som selger nye selva ribber. Synes dere 8000 er mye for en rib med konsoll uten motor? Noen som vet hvor jeg får tak i oppblåsbar tofte til gummibåt/rib og priser på disse? Jeg vil sette en konsoll som denne Min link men far min mener dette blir noe drit som ikke holder. Han er også svært skeptisk til selva rib, så nå venter vi spent på svar. Mvh Håkon. Sitér dette innlegget Link to post
Overskyet Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 Det er nok en grunn til hvorfor du ikke finner forhandlere som selger nye... Hehe... men en ting jeg kan anbefale er Zodiac, brukt eller ny! Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 Kjøp heller fra et anerkjent merke som har vært i markedet lenge. Du får det igjen på kvalitetsfølelse, holdbarhet, sjøegenskaper og annenhåndsverdi. Hvor mye hadde du tenkt å bruke på båt/motor? Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Avsluttet_1 Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 I aller høyeste grad. Har det selv og skal aldri aldri ha noe annet. Kanskje en Bombard da, men det er jo det samme Kanskje en Osprey eller Tornado på sikt, men så var det studentøkonomien da. Da holder Pro 9 Man foreløpig Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Avsluttet_1 Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 5.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 vurderer Yacht line, max 15.000 men ellers så billig som mulig, da den skal brukes, og ikke være en utstillings gjenstand så utseende er ikke så viktig... Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 6.August.2010 Link til dette innlegget Svart 6.August.2010 Yacht Line er fine saker. Selv hadde jeg pruta som f på denne eller denne. Futura-modellene er veldig morsomme å kjøre, og tåler masse juling. Denne hadde en fæl konsoll, men sikkert en god båt likevel. Forøvrig ligger det jo masse YL o.l. på finn Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Sturee Svart 6.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2010 (redigert) je, men alt dette er gummibåter, ikke ribber, som er to helt forskjellige ting. men et godt forslag. den som kaller seg RIB er ikke rib, da det står at den er sammenleggbar. ser på YL en til 12500 med 10hk seapro motor, noe av det sanne jeg har nå og den jeg har funker veldig bra. Redigert 6.August.2010 av NT503 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chipsrederx85 Svart 6.August.2010 Link til dette innlegget Svart 6.August.2010 (redigert) Selva sine rib-båter er vel mer kjent i utlandet, spesielt italia og spania. Dette er jo et merke som har vært på det europeiske makredet i flere år (utenom Norge), så jeg ville ikke valgt bort Selva grunnet hva andre her inne "tror" og "synes". Hadde dette vært skumle greier hadde ikke båtene vært CE- godkjente og derfor ikke importert eller solgt i Norge. De selger jo rib over 25 fot med 300 hk utenbordsmotor, og da koster båten fort 1 000 000 000. Selva båtene er like trygt å satse på som de andre merkene på markedet. Ikke baser valget ditt på andres skeptisisme grunnet lite fakta og kunnskaper. Lykke til! Redigert 6.August.2010 av Chipsrederx85 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Conakry Svart 7.August.2010 Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 og da koster båten fort 1 000 000 000. Mmm, bomma et par nuller her eller? Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 7.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 tror vel han mente 25 ft ribben med 300... men selvaen jeg så på er nå solgt, er fortsatt ute etter RIB. Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 7.August.2010 Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 (redigert) Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Redigert 7.August.2010 av jeglikerdegogså (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chipsrederx85 Svart 7.August.2010 Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 Mmm, bomma et par nuller her eller? Nei, Referanse til 25 fots rib med 300 hk. Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 7.August.2010 Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
withsmann Svart 7.August.2010 Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 1 000 000 000kr = en milliard... hvis jeg skulle hatt rib ville jeg gått for en med høy annendhåndsverdi, eks. zodiac Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 7.August.2010 Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 7.August.2010 Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 Zodiac bruker Hypalon. På alle, eller kun på noen, eller som en option? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Overskyet Svart 7.August.2010 Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 hvorfor nevner du akkurat meg, jeglikerdegog? Har jo kjørt Finnmaster med 225hk yamaha, var ikke akkurat i no deep shit, kjente bare litt chinewalk! Sitér dette innlegget Link to post
Conakry Svart 8.August.2010 Link til dette innlegget Svart 8.August.2010 Nei,Referanse til 25 fots rib med 300 hk. Uansett om det var opptil flere 300 hk motorer tviler jeg på at prisen hadd kommet opp i milliarden. Sitér dette innlegget Link to post
Chipsrederx85 Svart 8.August.2010 Link til dette innlegget Svart 8.August.2010 My bad! Ops! Så det nå, 1 000 000,- er vel mer korrekt. lol lol Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 9.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2010 Da blir det kjøp av zodiac yacht line 310 med 10hk mercury sea pro gleder meg til å prøve den:D Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 9.August.2010 Link til dette innlegget Svart 9.August.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 9.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2010 har ikke henta den, henter imorra, om ingen sniker seg før meg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.