Jump to content

hvilken plastsnekke bør jeg velge? 22-26 fot.


Kaptein Fredrik

Recommended Posts

Nei, men som sagt tidligere har jeg ikke penger nå, eller kan selge båten min. Jeg har ikke snakket med noen i havna enda, om hvordan reglene for ny båt er, men jeg kan bytte båt. Jeg skal snakke med noen en dag.

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Vet ikke hvordan det er hos deg/dere, men i båtforeningen der jeg er medlem snakkes det om, og blir betalt for, lysåpning! Steinkastet bortenfor, i en annen båtforening, måles det fra midt på utrigger til midt på utrigger!

 

Dette både for båtplassen og sesongleien!

 

Jeg synes jeg er "heldig", for i dette ligger det en del "båtlapper", særlig over år!

 

mvh. Strawberry

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Link to post
Share on other sites

............Båt til høyre: min Terhi Microfun

 

Båt i midten: en Selco 15 fot

 

...........

 

Det ser da ut til at du kan pådra deg "mangefotsyken" uten å bekymre deg for båtplassen. Kan ikke tenke meg at du må spørre noen om å bytte båt (ja utenom banken da :lol: ) så lenge du kan benytte deg av den båtplassen som du allerede har/bruker.

Link to post
Share on other sites

Til høsten(snart) kommer det nye brygger, og de skal tilpasses båtene, så bør kanskje si i fra at jeg skal ha større båt, så ikke jeg må stå på venteliste to-tre år bare for at jeg ikke har giddi å sagt i fra.

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Hei kæpt'n Fredrik!

 

Jeg ser du får mange råd om 24 fotere. Og det er klart, størrelse er greitt. Det var 24 fotere som lenge hadde hegemoniet på å være familiesnekke. Du må imidlertid være klar over at jo mer du går opp i fot, jo lenger ned går du i kvalitet gitt din budsjettbegrensning.

 

Tromøy 23 er en kjempegrei båt, så grei at ditt største problem er å få den innen din pris. Du kan f.eks se hva Walter_S. vurderte den til.

 

Saga 7000 som er tverr bak, mener jeg også er verdt å se på for deg.

Jeg ville nok støtte dem som ber deg være litt skeptisk ift Sjømann, siden mange er støpt og innreda på rare måter. Det samme mener jeg gjelder for mange Taulebåter.

Polar 20 og 22 er gode båter, 22 foteren går best i sjø. Selv om du kjøper en gammel en og herjer med overbyg/innredning tror jeg du vil finne at det er bra båter.

 

Når det gjelder motor så synes jeg ikke skillet bensin/diesel betyr mye. Derimot betyr lukka kjøling vs saltvannskjøling mye. En 25 år gammel motoer med saltvannkjøling hadde jeg ikke turt å begi meg utpå med.

 

Slik du har presentert deg på BP så synes jeg du skal passe på å få skrog og motoer sunt, og resten klarer du å fixe sjøl med tid og venner til hjelp. Selv om du bare er 15 så skal du ikke undervurdere din gjennomføringskraft. (Og så er det fine med snekker at det er utrolig mange som kan dem og som kan hjelpe)

 

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

takk for svar. Det er kun en kompis som jeg kunne mottatt hjelp fra. Alle andre er bare en gjeng idioter som er misunnelige på at jeg kan så mye, og er bortskjemte så det renner. men kan man sette inn en litt stor motor i plastsnekke eks: sollux 24 ac, og få snakka i god fart?

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Har snakka med noen i styret i havna i dag. Han sa at det går greit å bytte båt, bare jeg sier i fra i god tid. Ikke noen ekstra kostnad, eller noe som helst. Men det kan hende jeg må bytte plass, men det ordner de, og det er alltid noen som skal ut, eller noen som skal ha mindre plass.

 

Mvh

Fredrik

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder sollux, ville jeg ikke tatt den uten ac, er utrolig greit å bruke som oppbevaringsplass av diverse ting.

 

Helt klart. Ihvertfall nåt man pusser opp snekka.

 

Da blir det å spare masse penger, jobbe mye, og i morra skal alle båter opp, så skal jeg snakke med han som har sollux 24 ac i min havn i morra. Jeg mener han heter båtmannen her inne på forumet.

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Da har jeg spart opp 50k og jeg er nå klar for båtkjøp :flag_bp: Båten er solgt og jeg har fått tildet 2,75m båtplass :flag_bp:

 

Jeg tenkte å få tak i en båt uten motor veldig billig og kjøpe helt ny motor i tilleg, så jeg slipper å mekke mer enn jeg kjører båten :flag_bp: Hva tror dere om min plan?

 

Mvh

Kaptein Fredrik

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Hei, Kaptein Fredrik!

 

Fint at ting ordner seg og at du planlegger lurt! Er kanskje redd for at 50-lapper blir litt lite for en ny motor? Da må båten være nesten gratis og er vel "så som så"?

 

Uansett, sjekk ut priser og se hva du kan få til!

 

Mvh. Strawberry

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...