larsen2000 Startet 5.August.2010 Del på Facebook Startet 5.August.2010 Lurer på å kjøpe en brukt Askeladden 475 med 50hk, 2003 modell. Hva må jeg påregne av service på en 7 år gammel motor? Omtrent hvor ofte må man skifte registerreim, impeller etc og er det kostbare reparasjoner? Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 9.August.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2010 Ingen med noen erfaringer her? Sitér dette innlegget Link to post
Saltværingen Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 Hei! Har selv en Yamaha 50 HK 4-takter fra 2001 som jeg kjører på tredje sesongen nå. Så vidt jeg vet har det ikke vært skiftet hverken impeller eller registerreim på den ennå. Jeg demonterte vannpumpa i fjor for å sjekke tilstanden på impelleren. Den så ikke ut til å være slitt i det hele tatt. Registerreima prøver jeg å sjekke regelmessig. Den ligger veldig lett tilgjengelig (bare å fjerne et plastdeksel), har foreløpig ikke funnet grunn til å bytte den heller. Tar selvfølgelig normalt høstvedlikehold etter hver sesong (ferskvannskjøring, rengjøring, smøring, skifte av gearolje og motorolje, evt. plugger). For øvrig så er det vel alltid et visst sjansespill å kjøpe brukt båtmotor. Man kan aldri være sikker på hvilken behandlig den har fått av tidligere eiere. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Saltværingen Svart 9.August.2010 Del på Facebook Svart 9.August.2010 PS! Glemte å si at jeg fikk startproblemer i fjor som skyldtes at det hadde kommet vann i bensinen. Det førte til at jeg måtte demontere alle forgasserne og gjøre reint. Jeg sørget da for å få montert et skikkelig drivstoff-filter med vannutskiller for å unngå slike opplevelser i framtida. Vil anbefale å montere slikt filter dersom det ikke allerede finnes. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.